Peugeot 3008 i Peugeot 5008 z hybrydą 48 V posiadają dwie instalacje elektryczne. Instalację niskiego napięcia 12 V do zasilania urządzeń samochodu oraz instalację wysokiego napięcia 48 V do zasilania hybrydowego zespołu napędowego. Produkcję energii elektrycznej zapewnia wyłącznie e-motor 48 V. Energia ta jest dostarczana do instalacji 12 V samochodu poprzez przetwornik prądu stałego. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny 48 V został zamontowany pod przednim lewym fotelem. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Sercem napędu jest benzynowy silnik trzycylindrowy 1.2 PureTech o mocy 136 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym (e-DCS6). Zespolony ze skrzynią biegów synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi osiąga maksymalną chwilową moc 28 KM i moment obrotowy 55 Nm. Umożliwia on jazdę w trybie w 100 proc. elektrycznym, a także zapewnia pierwszy rozruch silnika spalinowego w warunkach niskich temperatur.
W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym, doładowywanym podczas jazdy, system hybrydowy zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15 proc. niższe zużycie paliwa. Podczas jazdy po mieście hybrydowy system może przez ponad 50 proc. czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Przy gwałtownym, pełnym wciśnięciu pedału gazu, silnik elektryczny zapewnia dodatkowe 12 KM mocy.
W codziennej jeździe silniki – spalinowy i elektryczny – pracują razem lub oddzielnie w taki sposób, aby zoptymalizować zużycie energii. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zamienia się w generator prądu doładowujący akumulator trakcyjny 48 V. W mieście na krótkich dystansach i podczas manewrowania samochód napędzany jest wyłącznie silnikiem elektrycznym, zatem porusza się w trybie zeroemisyjnym. Kierowca jest informowany o działaniu napędu poprzez komunikaty wyświetlane na zespole zegarów, a aktywacja poszczególnych trybów jazdy jest w pełni automatyczna.
Peugeot informuje, że w porównaniu z niezelektryfikowanym napędem benzynowym o podobnych parametrach, średnia oszczędność paliwa kształtuje się na poziomie około 1 litra na 100 km (w cyklu mieszanym WLTP). W samym mieście to oszczędność 2,5 l/100 km. Konsekwencją niższego zużycia paliwa jest średnie obniżenie emisji CO2 o 20 g/km (w cyklu mieszanym WLTP). Zużycie paliwa na autostradzie pozostaje niezmienione. Podczas jazdy z wyższą stałą prędkością (do 145 km/h) silnik spalinowy wyłącza się przy każdym zdjęciu nogi z pedału gazu inicjującym fazę zwalniania.
Zarówno model 3008, jak 5008 z nowymi hybrydami 48 V, są dostępne w trzech wersjach, różniących się od siebie stopniem wyposażenia - Active, Allure i GT. Ceny przedstawiają się następująco: