Taki teraz jest Peugeot 508. Lifting przyniósł garść widocznych zmian i nowy cennik

Obecna generacja Peugeota 508 została zmodernizowana. Francuzi zafundowali autu nie tylko natychmiast widoczne zmiany wizualne, ale też aktualizację technologiczną. Czego należy się dokładnie spodziewać i na jakie ceny musi przygotować się klient?

Przysadzisty liftback z bezramkowymi drzwiami o sylwetce świetnie udającej sedana oraz dynamicznie prezentujące się kombi dla osób potrzebujących większej przestrzeni bagażowej. Peugeot 508 występujący w dwóch odmianach nadwozia, to auto, które od momentu premiery w 2018 roku, nieprzerwanie zwraca na siebie uwagę ciekawym designem. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Wydawało się, że ząb czasu długo nie zdoła nadgryźć wizerunku 508. Jednak kolejne lata upływają nieubłaganie, a linia stylizacyjna marki Peugeot ewoluuje tak szybko, że aż ciężko nadążyć. Francuski producent samochodów lubujący się w ekstrawagancji i awangardzie, dostosował wygląd swojego flagowego auta do aktualnych standardów. Zakres zmian widać szczególnie w bezpośrednim zestawieniu odmłodzonego modelu 508 z egzemplarzem sprzed liftingu.

Tak zmienił się Peugeot 508
Tak zmienił się Peugeot 508 Fot. Rafał Mądry

Motyw pazurów zamiast kłów

Pas przedni został całkowicie przeprojektowany. Grill w pełni zintegrowany z bryłą przedniego zderzaka otrzymał pośrodku nowe logo marki - to teraz płaski emblemat przedstawiający lwa. Ponadto zderzak stracił charakterystyczne kły świateł do jazdy dziennej, w miejsce których trafił motyw świecących śladów trzech pazurów z efektem 3D. Reflektory także są inne - są bardziej smukłe oraz uzbrojone w technologię Matrix LED.

W lampach tylnych została nieco zmieniona sygnatura świetlna, kontynuująca motyw śladów trzech pazurów. Oświetlenie jest wykonane w technologii Full LED i wraz z sekwencyjnymi kierunkowskazami,  dodającymi bardziej dynamicznego wyrazu, jest montowane w standardzie we wszystkich wersjach modelu. Uzupełnieniem poprawek są nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich. Wymiary auta się nie zmieniły - długość sedana sięga 4,75 m (4,79 m kombi), szerokość mierzy 1,86 m, a rozstaw osi wynosi 2,79 m. Pojemność bagażnika sedana wynosi od 487 do 1537 litrów, a kombi zmieści od 530 do 1780 litrów ładunku.

Hybrydowy Peugeot 508 po liftingu
Hybrydowy Peugeot 508 po liftingu Fot. Rafał Mądry

Kosmetyka wnętrza i poprawa wyposażenia

Wnętrze opisywanego samochodu jest niemalże kopią tego co znamy z wersji sprzed liftingu. Mamy tutaj zastosowane wysokiej jakości materiały wykończeniowe, ładną kompozycję deski rozdzielczej oraz boczków drzwi, malutką kierownicę z zegarami umieszczonymi nad nią, a także wystający z konsoli środkowej dotykowy ekran systemu multimedialnego - wszystko to tworzy tak zwany i-Cockpit. Jak nie było, tak nie ma klasycznego panelu do obsługi klimatyzacji. Trzeba szukać sterowania nawiewem na ekranie, co mocno irytuje i wymaga oderwania wzroku od drogi.

Widoczna zmiana objęła tunel środkowy. Nie ma już klasycznej dźwigni zmiany biegów, ponieważ w jej miejscu pojawił się przełącznik znany z wielu innych samochodach koncernu Stellantis. Kolejną nowością jest zastosowanie 10-calowego ekranu dotykowego, lekko zwróconego w stronę kierowcy oraz nowego systemu informacyjno-rozrywkowego i-Connect Advanced, który jest połączony z systemem nawigacji z dostępem do internetu TomTom, umożliwia zdalne aktualizacje i jest w pełni konfigurowalny za pomocą widżetów i przewijanych okien. 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników widoczny nad kierownicą ma nowe tryby wyświetlania pokazujące np. nawigację czy multimedia. 508-ka ma również ulepszone oprogramowanie do rozpoznawania głosu.

W wyposażeniu można liczyć funkcję Night Vision, poprawiającą widoczność w nocy i ostrzegającą kierowcę o obecności zwierząt, pieszych lub rowerzystów na drodze zanim pojawią się w świetle reflektorów. Aktywne wspomaganie nagłego hamowania działa przy prędkościach od 7 do 140 km/h. System jazdy półautonomicznej poziomu 2, obejmuje aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz funkcję utrzymania samochodu na pasie ruchu. Parkowanie ułatwiają zastosowane kamery HD, a na dynamikę lub komfort pokonywania kilometrów wpływ ma adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami jazdy do wyboru (Normal, Comfort i Sport). W hybrydach plug-in pojawiają się jeszcze tryby: Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport.

Peugeot 508 Plug-in Hybrid po liftingu
Peugeot 508 Plug-in Hybrid po liftingu Fot. Rafał Mądry

180-konna hybryda plug-in

Rozczarowaniem może być natomiast, że Peugeot 508 nie otrzymuje nowych 136-konnych silników benzynowych o pojemności 1.2 litra, ani miękkiej hybrydy, która została dodana do poprawionych modeli 3008 i 5008. Zamiast tego 508 może być napędzany starszym technologicznie 130-konnym trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech. Ewentualnie kupujący mogą wybrać wysokoprężny 4-cylindrowy silnik 1.5 BlueHDI o tej samej mocy wyjściowej 130 KM. Moc przekazywana jest na przednie koła przez automatyczną skrzynię biegów.

Poszukiwacze wyższej mocy mogą wybrać jedną z trzech opcji hybryd typu plug-in, gdzie jednostka spalinowa 1.6 PureTech łączona jest z motorem elektrycznym i litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym 12,4 kWh. I tutaj pojawia się nowość, bo do gamy doszedł wariant o mocy 180 KM i 360 Nm, gdzie wcześniej na wejściu klient od razu był stawiany przed wariantem 225-konnym (również 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Na szycie gamy stoi Peugeot 508 PSE, którego układ hybrydowy generuje moc systemową 360 KM i 520 Nm, a za sprawą dodatkowego silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi, usportowiony samochód ma napęd na cztery koła. Topowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Wszystkie wymienione silniki współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Przycisk Brake "B" w wersjach hybrydowych pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii. W wersjach spalinowych w jego miejscu pojawia się przycisk Manual "M", który umożliwia ręczne przełączanie biegów za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. W hybrydach plug-in dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 7,4 kW.

 

Nowy Peugeot 508 - cena w Polsce

Peugeot 508 sedan i 508 kombi po liftingu to auta dostępne w ofercie francuskiej marki w trzech poziomach wyposażenia: Allure, GT, Sport Engineered. Podane ceny dotyczą nadwozia sedan. Dopłata do kombi w każdym przypadku wynosi 5000 zł.

  • Allure PureTech 130 EAT8 - 182 400 zł
  • Allure BlueHDi 130 EAT8 - 195 000 zł
  • Allure Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 - 214 600 zł
  • Allure Plug-in Hybrid e-EAT8 - 221 500 zł
  • GT PureTech 130 EAT8 - 205 000 zł
  • GT PureTech 130 EAT8 - 205 000 zł
  • GT BlueHDi 130 EAT8 - 192 400 zł
  • GT Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 - 224 600 zł
  • GT Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 - 231 500 zł
  • Sport Engineered Plug-in Hybrid 350 e-EAT8 - 333 800 zł
Peugeot 508 SW po liftingu
Peugeot 508 SW po liftingu Fot. Rafał Mądry
Peugeot 508 SW po liftingu
Peugeot 508 SW po liftingu Fot. Rafał Mądry
Peugeot 508 SW po liftingu
Peugeot 508 SW po liftingu Fot. Rafał Mądry
Zobacz wideo Policjant kierujący ruchem - tak należy odczytywać wydawane sygnały
Więcej o: