Podstawowym samochodem Tesli, również na polskim rynku, jest oczywiście Model 3. To najtańsza Teslą, jaką możemy kupić. W bazowej wersji, nazwanej po prostu Model 3, kosztuje wyjściowo 219 990 zł. To wersja z napędem na tył, która od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,1 sekundy, a długiej prostej pojedzie nawet 225 km/h. Zasięg wg WLTP to 491 km. To bazowa propozycja, ale na stronie znajdziemy jeszcze dwie wersje najmniejszej Tesli. Podajemy cenę, a po myślniku najważniejsze parametry.
Na stronie głównej gazety.pl regularnie piszemy o cenach samochodów. Nowych i używanych.
Na polskiej stronie można już zamawiać Model Y, a więc mniejszego i tańszego SUV-a rodem z Kalifornii. Tutaj Tesla daje mniejszy wybór, a Model Y dostępny jest tylko z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła. W odmianie Long Range wyceniono go na 299 990 zł. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, ma 217 km/h prędkości maksymalnej, a obiecywany zasięg wg WLTP to 507 km.
Z kolei 329 990 zł zapłacimy za Model Y Performance. Tutaj zasięg jest mniejszy (480 km wg WLTP), ale prędkość maksymalna to już 250 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,7 sekundy.
Na polskiej stronie ciekawie wygląda sytuacja z odświeżonymi Modelami S i X. Znajdziemy je na liście sprzedawanych aut, można wybrać interesującą nas wersję silnikową, a także skonfigurować. Można co najwyżej wpłacić zaliczkę w wysokości 500 zł i zapisać się do kolejki. Tesla Motors najwyraźniej zbiera na razie zamówienia, a pełna oferta obu flagowych samochodów będzie dostępna z czasem. Teraz na stronie widzimy tylko te najmocniejsze propozycje. Piekielnie szybką i jeszcze szybszą Plaid.
Ceny i opcje zostaną ustalone w miarę zbliżania się do dostawy. Otrzymasz powiadomienie o sfinalizowaniu zamówienia, gdy ostateczne ceny i opcje zostaną opublikowane
- to komunikat z oficjalnej strony. Niedługo powinniśmy poznać konkretne polskie ceny. Kiedy to się stanie, to na pewno do nich wrócimy. Najbardziej wszystkich ciekawi oczywiście Model S Plaid.