Więcej nowości motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Bez zbędnych wstępów - Peugeot 308, z którym Opel Astra dzieli m.in. platformę i rozwiązania napędowe, otwiera cennik kwotą 90 300 zł (3-cylindrowe 1.2 oznaczone jako PureTech 110 z manualną skrzynią biegów). Tymczasem bliźniacza Astra (również 3-cylindrowe 1.2 Turbo o mocy 110 KM z manualem) kosztuje 82 900 zł. Skąd te różnice w cenach?
Bazowy Opel Astra to wersja wyposażenia... Astra. Na pokładzie znajdziemy automatyczną jednostrefową klimatyzację, cyfrowe zegary, system multimedialny z 10-calowym ekranem, LED-owe światła i dość standardowe w dzisiejszych czasach elektryczne przednie szyby oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Dodatkowo mam system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia i kierowcy i układ hamowania awaryjnego w razie zagrożenia. Z kolei w Peugeocie 308 w standardzie dostaniemy też tylne czujniki parkowania, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu i bezprzewodowy Mirror Screen. Odrobina więcej wygód, ale okupiona wydatkiem prawie 7,5 tys. zł. Jeśli więc ktoś będzie szukał budżetowej lub flotowej propozycji, raczej skieruje swoje kroki do Opla.
130-konny wariant tego samego silnika 1.2 Turbo, dostępny w wersji wyposażenia Edition (6 głośników, radio DAB, czujnik deszczu, czujniki parkingowe przód/tył, elektrochromatyczne lusterko wsteczne) podniesie cenę Astry do 95 900 zł. Nadal będzie tam manualna skrzynia biegów. Automat pojawi się dopiero w kolejnej wersji wyposażenia Elegance (adaptacyjny tempomat, układ kontroli pasa ruchu, podgrzewana przednia szyba, przyciemniane tylne szyby, panoramiczna kamera cofania) która kosztuje 114 900 zł.
W gamie Astry został jeden silnik wysokoprężny - jednostka 1.5 o mocy 130 KM. Wariant z manualem oferowany jest w tańszej wersji Edition za 103 900 zł. Z koeli automat dostaniemy w wariancie Elegance (122 900 zł).
Astra po raz pierwszy została zelektryfikowana. W ofercie pojawił się wariant hybrydowy typu plug-in o mocy 180 KM. Wariant ten jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia:
W topowej wersji Ultimate znajdziemy dosłownie wszystko - światła IntelliLux LED, komplet systemów asystujących, ambientowe oświetlenie z 8 kolorami, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, a także podgrzewanie foteli i kierownicy.
Wciąż czekamy na wycenę bardziej praktycznej odmiany Astry - Sports Tourer, czyli po prostu kombi. Prawdopodobnie rodzinna wersja nadwoziowa będzie o 8-10 tys. droższa od klasycznego hatchbacka.