Budowa odcinka Via Carpatii wymaga zaawansowanych technologii z uwagi na skomplikowane ukształtowanie terenu, w tym liczne osuwiska i obszary predysponowane do ruchów masowych. Wiertnica LB-44 510, o głowicy wiercącej o mocy aż 510 kNm, pozwala na wiercenie pali betonowych o głębokości 20 metrów – równoważnej wysokości pięciopiętrowego budynku. Pale te wzmocnią podłoże pod czteroprzęsłową estakadę o długości 96,9 m i wysokości 18,5 m nad ciekiem wodnym.
Maszyna ta może wykonywać pale o średnicy do 3000 mm i głębokości do 94 m, co czyni ją wszechstronną w realizacji dużych projektów infrastrukturalnych, takich jak mosty czy fundamenty wieżowców. Na placu budowy w Równem wiertnicy towarzyszy szereg urządzeń wspomagających, m.in. pompy do betonu, dźwigi do zbrojenia i wibromłoty. Dzięki temu możliwe jest skuteczne zabezpieczenie terenu i realizacja fundamentów palowych, niezbędnych w tak trudnych warunkach geologicznych.
Realizacja 10,1-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej obejmuje budowę 20 obiektów inżynierskich, w tym trzech estakad, pięciu wiaduktów, dziewięciu mostów oraz przejścia dla zwierząt. Powstanie także nowoczesny węzeł drogowy w Dukli, który umożliwi połączenie z drogą krajową nr 19, drogą powiatową oraz w przyszłości z drogą wojewódzką nr 993.
Dodatkowo w ramach inwestycji przewidziano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w miejscowości Równe, a także rozbudowę infrastruktury technicznej, ochrony środowiska oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Budowa odcinka S19 jest realizowana przez firmę Strabag. Wartość kontraktu wynosi 478,9 mln zł. Odcinek stanowi część większego projektu Via Carpatia, który ma na celu połączenie północnych i południowych części Europy, znacząco poprawiając komunikację w regionie.