Ponad 50 km nowej ekspresówki na Dolnym Śląsku. Znamy jej przebieg

Kierowcy z Dolnego Śląska mają powody do zadowolenia. Drogowcy szykują się do rozpoczęcia budowy nowej, 50-kilometrowej ekspresówki S5 między Sobótką a Bolkowem. Właśnie wybrano jej finalny przebieg, który też zgłoszono we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu złożyliśmy dziś wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla drogi ekspresowej S5 pomiędzy Sobótką a Bolkowem. We wniosku został zarekomendowany przebieg tej drogi według wariantu wynikowego W IV

- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wydanie decyzji jest niezbędne do rozpoczęcia kolejnych etapów prac przy realizacji inwestycji. Co wiemy na jej temat?

Zobacz wideo

Droga ekspresowa S5 Sobótka - Bolków. 50 kilometrów nowej ekspresówki na Dolnym Śląsku

W ramach inwestycji drogowcy planują stworzenie nowej, ok. 50-kilometrowej dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu na każdej jezdni. Połączy ona budowaną właśnie ekspresówkę S8 z istniejącą trasą S3. Podczas opracowania przebiegu trasy projektanci zaproponowali kilka wariantów, które wytyczone zostały po nowym śladzie, bez ingerencji w istniejącą już siatkę drogową (poza miejscami przecięcia obecnej DK5 i DK35 z planowaną S5 i połączenia z jej węzłami).

Fot. GDDKiA

Wybór padł na wariant WIV, a jako alternatywny wskazano wersję WIII. Oba rozpoczynają się od nowego węzła na budowanej obecnie drodze ekspresowej S8. "W wariancie IV węzeł położony jest na wysokości Olbrachtowic, a w wariancie WIII kilka kilometrów dalej na południe. W każdym z wariantów nowa droga wpina się do węzła Bolków na S3. W wariancie preferowanym na trasie planowanych jest osiem węzłów drogowych: Olbrachtowice, Tworzyjanów, Marcinowice, Świdnica, Wałbrzych, Świebodzice, Serwinów, Bolków" - informuje GDDKiA.

Nowa ekspresówka S5. Decyzja środowiskowa pozwoli na rozpisanie przetargu

Jak dodają przedstawiciele dyrekcji, po otrzymaniu decyzji środowiskowej dla wybranego wariantu przebiegu trasy możliwe będzie rozpoczęcie wstępnych prac, a więc badań geologicznych i opracowania niezbędnej dokumentacji. Po ich wykonaniu GDDKiA będzie mogła ogłosić przetarg na opracowanie projektu trasy i jej budowę.

Więcej o: