Jak informują przedstawiciele gminy Krapkowice, nowy most będzie mierzył ok. 600 metrów długości. Na nim poprowadzona będzie jednojezdniowa dwupasowa droga o szerokości 8 m oraz ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 5 m. W ramach inwestycji powstanie 2,5 km dróg dojazdowych i dwa ronda na drodze krajowej nr 45 i drodze wojewódzkiej nr 423.
W ciągu dróg zaplanowano również wiadukt nad ulicą Chrobrego. Jak podkreślają samorządowcy, most będzie spełniał wszystkie standardy NATO dla ruchu ciężkiego sprzętu wojskowego i będzie jedyną przeprawą tego typu od Opola do Kędzierzyna-Koźla. Stąd też wartość zadania - kosztorys opiewa na blisko 240 mln zł. Planowane zakończenie inwestycji to czerwiec 2029 roku.
Budowa mostu przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo i pomoże w wyprowadzeniu ciężkiego transportu drogowego z centrum miasta. "Ten most pozwoli stworzyć z Gogolina i Krapkowic takie miasta piętnastominutowe, czyli miasta, których mieszkańcy mają możliwość realizacji wszystkich swoich najważniejszych potrzeb w czasie 15 minut od wyjścia z domu. Poprawi on mieszkańcom dostępność do usług. Bo choć są dwa oddzielne samorządy, to wspólna jest aglomeracja" - stwierdził burmistrz Gogolina Krzysztof Reinert.
"Ministerstwo Infrastruktury wspiera samorządy w realizacji inwestycji ważnych dla mieszkańców wszystkich regionów kraju. Dofinansowanie do zadań mostowych przewidziane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg to 80 procent kosztów przeprawy. Mam świadomość, że bez tego wsparcia wiele planowanych od lat inwestycji nie mogłoby się rozpocząć" - dodał obecny podczas podpisania umowy sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisław Bukowiec. To właśnie aż 192 mln zł popłynie z rządowego funduszu. Pozostałe 48 mln pochodzi z gminnych budżetów.