GDDKiA poinformowała o nowym przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy DK28 dla czterech odcinków od Wadowic do Chełmca – bez fragmentu między Skomielną Białą a Kasiną Wielką. Łączna długość wszystkich modernizowanych odcinków to blisko 80 kilometrów. Jest to drugie postępowanie dla wskazanego fragmentu drogi krajowej numer 28 (pierwsze zostało unieważnione). Drogowcy oferty w przetargu będą przyjmować do 10 października.
Celem modernizacji wszystkich odcinków DK28 jest przede wszystkim poprawa parametrów technicznych drogi oraz zwiększenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 t/oś.
W ramach rozbudowy DK28 po istniejącym śladzie, prace mają się rozpocząć od przygotowania wielowariantowej koncepcji, która uwzględni wariantowanie tylko wybranych elementów zlokalizowanych na przebiegu aktualnego śladu drogi. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowej, a w dalszej części przystąpienie do realizacji projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Taka zmiana przyspieszy proces uzyskiwania niezbędnych decyzji, a tym samym wpłynie na termin całej inwestycji.
Na odcinku liczącym 19,6 km planowana jest przebudowa 12 przepustów i jednego mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce, wybudowanego w 1982 roku. Przebudowane zostaną także 24 skrzyżowania.
Na tym 19,1 km odcinku zostanie przebudowanych 7 mostów i 37 przepustów. Najstarszy most na tej trasie pochodzi z 1930 roku i jest w Osielcu na Skawie. Zmiany obejmą też około 40 skrzyżowań.
Na tym odcinku mają zostać przebudowane dwa mosty i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań. Plan obejmuje budowę pięciu nowych mostów w miejsce dotychczasowych przepustów. Najstarszy obiekt w Podłopieniu na Suchym Potoku pochodzi z 1939 roku.
Długość trasy to 18,8 km. Zmiany obejmą w szczególności 53 przepusty i około 20 skrzyżowań. Drogowcy planują także budowę jednego mostu w miejsce dotychczasowego przepustu z 1970 roku w Siekierczynie.