Autostrada A2 powoli zaczyna się "domykać". Prace na wschodnich odcinkach idą pełną parą. A szczególnie newralgiczny jest 25-kilometrowy fragment między Kałuszynem a Siedlcami. Ostatnio długość budowanej trasy się skróciła. Bo GDDKiA oficjalnie oddała do użytkowania obwodnicę Siedlec.
Odcinek między węzłami Siedlce Zachód i Siedlce Południe ma 7,1 km długości. A2 w tym punkcie ma przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. A to nie koniec, bo trasa daje również połączenie z DK2. Obwodnica Siedlec dostała również drogową innowację. Mowa o szerokim pasie rozdziału, który nie został wypełniony humusem i trawą, a utwardzonym kruszywem z nawierzchnią szczelną. W efekcie w przypadku zjechania z jezdni głównej szorstkość nawierzchni zminimalizuje ryzyko utraty panowania nad pojazdem i wypadku.
Budowa A2 między węzłami Siedlce Zachód i Siedlce Południe trwała ponad 4 lata. Umowa na realizację została podpisana w kwietniu 2020 r. Wartość kontraktu to ok. 768 mln zł, w tym koszt robót ok. 560 mln zł. Prace uzyskały dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności.
Obwodnica Siedlec stanowi ważny punkt na liście domykającej A-dwójkę. To nie jest jednak jedyny fragment, o którym warto opowiedzieć. Bo kierowcy:
To jednak nadal nie koniec. Bo cały czas trwają także prace na ostatnim przed granicą z Białorusią fragmentem A2. Mowa o odcinku Siedlce – Biała Podlaska. Ten ma 63,4 km długości. Procentowe zaawansowanie robót na tym fragmencie przedstawia się następująco: