Prace nad mostem nad Narwią obejmują kompleksowe betonowanie zazbrojonego połączenia. Cały budowany odcinek, od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, ma 12,92 km długości, z czego niemal jedna dziesiąta przypada na most przez dolinę Narwi, który powstaje aż w trzech technologiach. Drogowcy obiecują, że do końca czerwca wszystkie części obiektu w ciągu jednej jezdni zostaną ze sobą połączone.
Proces połączenia części obiektu betonowanego metodą nawisową jest rozłożony w czasie i obejmuje kilka kluczowych kroków:
Po zakończeniu połączenia segmentów mostu tymczasowe podpory stabilizujące, które zapobiegały huśtawkowemu efektowi, zostaną wyburzone, co pozwoli na zakończenie prac konstrukcyjnych. Dwujezdniowy most umożliwi bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Most będzie również pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod nim znajdą się cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym. Obie nitki mostu będą miały po 22 przęsła na 21 podporach pośrednich oraz dwóch przyczółkach.
Umowa z wykonawcą została podpisana w maju 2022 roku, a prace budowlane rozpoczęły się zaraz po przekazaniu placu budowy. Aktualnie zaawansowanie robót przekracza 61 procent. Przejezdność odcinka po jednej jezdni ma być osiągnięta do końca III kwartału 2024 roku, co pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Łomży i puszczenie ruchu pełnym polskim odcinkiem międzynarodowego szlaku Via Baltica, prowadzącego drogą ekspresową S8 do Ostrowi Mazowieckiej i dalej S61 od Warszawy do granicy z Litwą.
Zakończenie budowy całego odcinka S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej planowane jest na połowę 2025 roku.