Nowa droga szybkiego ruchu przetrwała rok. Trwa skuwanie betonu. "Spękania oraz nierówności"

Kierowcy poruszający się drogą ekspresową S61 muszą przygotować się na utrudnienia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że rok po oddaniu drogi do użytku, na nawierzchni wykryto uszkodzenia. Koniec prac planowany jest na połowę lipca.

Droga ekspresowa S61 stanowi odcinek I Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Via Baltica. Rozciąga się od Ostrowi Mazowieckiej (Mazowieckie) dalej przez województwo podlaskie (rejon Śniadowa, Łomży, Kolna), fragment województwa warmińsko-mazurskiego (rejon Ełku) przez Suwałki do granicy z Litwą w Budzisku. Cała droga mierzy ok. 220 km. Via Baltica ma łączyć kraje bałtyckie z zachodnią Europą.

Zobacz wideo Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ COUPE - idealny na BIESZCZADZKIE drogi? [MATERIAŁ WYDAWCY MOTO.PL]

Kiedy nowe odcinki S61? Droga ekspresowa w remoncie niecałe 3 lata po oddaniu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w komunikacie na stronie gov.pl, że wraz z początkiem czerwca rozpoczną się prace związane z naprawą nawierzchni na drodze ekspresowej S61. Okazuje się, że po roku od udostępnienia drogi kierowcom do użytku, wykryto uszkodzenia, które wymagają natychmiastowej interwencji.

W związku z tym wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na drodze ekspresowej S61. Dotyczy to węzła Kolno i miejscowości Kobylin, w rejonie Miejsc Obsługi Podróżnych Górki Wschód i Górki Zachód. Kierowcy mają do dyspozycji sąsiednią jezdnię, na której odbywa się ruch w obu kierunkach. Wszystko przez zamknięcie jezdni w kierunku Stawisk na odcinku ok. 4 km.

S61 Via Baltica. Utrudnienia dla kierowców i naprawy już wybudowanych fragmentów

Prace naprawcze ruszyły 3 czerwca 2024 roku. Ich koniec planowany jest na połowę lipca. Realizacja może jednak się wydłużyć, z uwagi na warunki pogodowe. Początkowo prace będą odbywały się na jezdni w kierunku Stawisk, a następnie na drodze prowadzącej w stronę Łomży. W ramach prac budowlanych ma zostać m.in. całkowicie wymieniona betonowa nawierzchnia na dwóch odcinkach jezdni w kierunku Szczuczyna. Odcinek Kolno - Stawiski został udostępniony kierowcom do użytku w sierpniu 2021 roku. Rok później, bo w listopadzie 2022 roku wykonano rutynowy przegląd nawierzchni. Podczas niego pracownicy GDDKiA wykryli uszkodzenia w nawierzchni.

Budowa obwodnicy Marek. To fragment S8 i część Via Baltica
Budowa obwodnicy Marek. To fragment S8 i część Via Baltica Fot. Adam Drabinski / Agencja Wyborcza.pl

- [...] stwierdzili spękania podłużne oraz nierówności poprzeczne. Przez niemal półtora roku prowadzone były badania mające wskazać przyczyny uszkodzeń nawierzchni oraz trwała jej diagnostyka. Sprawdzano jak nawierzchnia 'zachowuje się' wraz z upływem czasu. Równolegle wykonawca odcinka w uzgodnieniu z GDDKiA przygotowywał program naprawczy - czytamy w komunikacie podanym na stronie gov.pl. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o: