Dobre wieści dla kierowców korzystających z węzła łączącego drogi ekspresowe S8 i S61. To koniec zwężenia - drogowcy otworzyli po dwa pasy na dojeździe do skrzyżowania. Choć prace już finiszują, to jednak nie oznacza to zupełnie koca utrudnień. W związku z trwającymi jeszcze pracami wykończeniowymi obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 100 km/h. Wszystkie prace mają zostać zakończone w sierpniu bieżącego roku.
Odcinek S61 Ostrów Mazowiecka Północ - Śniadowo został oddany do użytku w październiku ubiegłego roku, mimo że nie wszystkie prace były wtedy zakończone. W ramach kontraktu przebudowywano również S8 oraz wiadukt nad linią kolejową. Z tego powodu ruch na S8 odbywał się jednym pasem w obu kierunkach z ograniczeniami prędkości. W kwietniu tego roku postęp prac umożliwił udostępnienie obu jezdni, choć tylko z jednym pasem ruchu. Od dziś kierowcy mogą korzystać z obu pasów na każdej jezdni.
Aktualnie trwa budowa siedziby Obwodu Utrzymania Drogowego (trzy budynki i dojazdy) przy węźle Ostrów Mazowiecka Północ. Prowadzone są również prace wykończeniowe przy jezdniach dodatkowych, takie jak roboty brukarskie, montaż barier i ogrodzeń. Z kolie zakończono już nasadzenia zieleni zostały już zakończone
Trasa S8 po wydłużeniu jej w kierunku Czech, będzie najdłuższą drogą ekspresową w Polsce. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji około 534 km drogi ekspresowej S8. Jednak do 2030 roku planowane jest jej przedłużenie o dodatkowe 200 km. Do końca roku GDDKiA ma podpisać umowy z wykonawcami odcinków pomiędzy Kobierzycami a Kłodzkiem (długość ok. 87 km). Oddanie trasy na południe od Wrocławia planowane jest w latach 2028-2033.
Równolegle trwają też prace nad kolejnymi odcinkami, obejmują obszary na drugim krańcu kraju, umożliwiając szybki dojazd w kierunku Litwy. W województwie podlaskim powstanie nowy fragment S8 od Białegostoku do wspomnianego węzła Raczki, gdzie droga łączy się z trasą S61. Trasa będzie korzystać z obecnie budowanego odcinka S19, łączącego nowy węzeł Białystok Zachód koło Choroszczy z Dobrzyniewem, a następnie fragmentu S16 do Korycina. Po zakończeniu tych prac S8 stanie się najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce (786 km), przewyższając długością S7 o około 36 km (zakładając zakończenie prac na odcinku Rabka-Zdrój – Chyżne).