Nowa obwodnica na południu. Na celu połączenie z Częstochową i Warszawą

Dzieje się pod Opolem. Kierowcy mogą powoli zacząć się cieszyć, ponieważ GDDKiA złożyła wniosek o ważną decyzję dla budowy obwodnicy Lędzin w ciągu DK46. To część większego drogowego planu.
Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Lędzin w ciągu DK46. Organem prowadzącym postępowanie w tej sprawie jest Wójt Gminy Chrząstowice. Decyzja środowiskowa kończąca postępowanie administracyjne zatwierdzi przebieg trasy

- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w nowym komunikacie. To ważna obwodnica pod Opolem, która ma być częścią większego drogowego planu. Inwestycja stanowić będzie element nowego ciągu DK46 jako drogi wylotowej z Opola w kierunku wschodnim. GDDKiA podaje, że w przyszłości będzie to wygodna droga na Częstochowę i Warszawę. W planach są także obwodnice Nysy, Niemodlina i Myśliny.

Obwodnica w województwie opolskim - kiedy?

Choć obwodnice są bardzo ważne dla komfortu mieszkańców i kierowców w całym województwie, to trzeba będzie na nie jeszcze poczekać. Aktualnie jesteśmy na etapie prac przygotowawczych i czekaniu na stosowne decyzje administracyjne. Prace budowlane planowane są na lata 2027-2029 r.

Obwodnica Lędzin - co już wiemy?

Obwodnica ma mieć 3,7 kilometra i zacznie się już na granicy Opola z gminą Chrząstowice, a jej koniec będzie zlokalizowany w ciągu DK46 przed mostem na rzece Jemielnica. Miejscowość zostanie ominięta od południa. Wiemy już, że ma to być jednojezdniowa, dwupasmowa droga i znajdą się na niej skrzyżowania.

Co oznacza komunikat GDDKiA? Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach to decyzja administracyjna, która ostatecznie zatwierdzi przebieg obwodnicy Lędzin, przeznaczony do dalszych prac projektowych. Uzyskanie decyzji umożliwi również ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót w systemie Projektuj i buduj. Ostatnią decyzją administracyjną będzie zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

ZRID to Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jest kluczowy dla każdej budowanej drogi, ponieważ umożliwia rozpoczęcie pracy w terenie. Trzymamy kciuki, żeby na DK46 wszystko poszło po myśli drogowców i nie było żadnych opóźnień. Im więcej obwodnic, tym lepiej. Wyrzucenie ruchu tranzytowego z miejscowość znacznie poprawia komfort życia i bezpieczeństwo mieszkańców. Dla kierowców to szybszy przejazd.

Zobacz wideo Skoczek-nielot w BMW próbował przejechać rondo. Teraz grożą mu trzy lata więzienie
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.