Przetarg na wyłonienie wykonawcy szóstego z sześciu odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem i Kłodzkiem został ogłoszony jeszcze w październiku ubiegłego roku. Teraz GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę. Zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S8 Ząbkowice Śląskie – Bardo o długości ok. 14 km zajmie się konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartości oferty opiewa na nieco ponad 378 mln zł.
Około 14-kilometrowa trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i Bardo. S8 będzie w minimalnym stopniu wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8, jedynie przecinając się z nią w kilku miejscach. W ramach inwestycji zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych:
Ponadto wybudowanych zostanie pięć mostów (w tym cztery pełniące również funkcje przejść dla zwierząt), siedem wiaduktów nad drogą ekspresową, wiadukt nad linią kolejową. Powstaną jeszcze dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, które podobnie jak 10 z 12 zaplanowanych przepustów również będą pełnić funkcje przejść dla zwierząt.
Realizację 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielono na sześć krótszych odcinków. Trasa będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka S8. Będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie dzielącym. W maju ubiegłego roku Minister Infrastruktury zatwierdził Program inwestycji, który umożliwił rozpoczęcie procedury przetargowej na zaprojektowanie i budowę S8.