Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać aż przez pięć województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie, opolskiej oraz śląskie. Połączy nadbałtyckie miasta (zacznie się w okolicach Koszalina) z Piłą, Poznaniem, Ostrowem Wielkopolskim, Lublińcem, Bytomiem i dotrze aż do Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Będzie się przecinać z kilkoma bardzo ważnymi szlakami. Według planów ma mieć około 580 km. Jeśli spojrzymy na aktualną mapę S11 to trudno mówić o pełnoprawnej drodze ekspresowej. Gotowych jest niby około 150 km, ale odcinki są porozrzucane po całym kraju. GDDKiA jednak intensywnie pracuje, żeby zacząć je jeździć, a S11 dołączyła do grona dróg szybkiego ruchu, którymi można dojechać gdzieś daleko.
Podpisaliśmy umowę na budowę 12,5-kilometrowego odcinka S11 pomiędzy Kępnem i Siemianicami. To pierwszy z trzech odcinków 46-kilometrowej trasy, który będzie realizowany w najbliższym czasie. Za przygotowanie projektu budowlanego oraz realizację prac w terenie odpowiedzialna będzie firma Polaqua
- podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w swoim oficjalnym komunikacie. GDDKiA wybrała ofertę o wartości 375 650 011 zł. Co ciekawe, firmę Polaqua wybrano także w drugim przetargu na S11. Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na terenie województwa wielkopolskiego o długości 12,5 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Nowa trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidziano na niej budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Siemianice. S11 ma ominąć miejscowości: Słupia Pod Kępnem, Łęka Opatowska, Opatów i Siemianice. To znakomite informacje dla mieszkańców. W końcu pozbędą się transportu ze swoich miejscowości, a to zawsze większe bezpieczeństwo i wyższa jakość życia.
Prace nad S11 naprawdę ruszyły z kopyta i na tym odcinku mówimy aż o 46 nowych kilometrach ekspresówki, które dla wygody prac budowlanych podzielono na trzy mniejsze. Coraz bliżej rozpoczęcia prac jest także na:
Trasa przewiduje budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. Na tych odcinkach zaplanowano budowę kolejnych węzłów drogowych: Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowana jest lokalizacja Miejsc Obsługi Podróżnych po obu stronach drogi. W rejonie tego węzła planowana jest również budowa Obwodu Utrzymania Drogi.
To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w całym regionie i trzymamy kciuki, by budowy ruszyły bez opóźnień. Nowa ekspresówka przyczyni się do poprawy czasu i wygody przejazdu nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego. Wpłynie również na wyprowadzenie z miast ruchu tranzytowego na całej osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11.