Połączyliśmy funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca i tym samym zmieniliśmy układ komunikacyjny na południe od stolicy Polski. Rozdzieliliśmy wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami
- poinformowała w poniedziałek 24 marca GDDKiA.
Co prawda, droga była już przejezdna od ubiegłorocznej majówki, ale udostępniono ją na zasadzie przejezdności ze stałym ograniczeniem prędkości. Dopiero teraz zakończono wszelkie prace, a odcinek dostał wszelkie zezwolenia. Tym samym droga zyskała status drogi ekspresowej.
Ważnym krokiem na nowym odcinku S7 jest też zakończenie prac na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, znajdujących się po obu stronach S7 między węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń miejsca te zostaną udostępnione podróżnym, oferując udogodnienia, włączając w to miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Planuje się także rozbudowę o funkcje komercyjne, takie jak stacje paliw i lokale gastronomiczne.
Kolejna dobra wiadomość to rozpoczęcie w kwietniu ostatniego już etapu prac związanych z remontem 17-kilometrowego odcinka drogi krajowej od Sękocina Starego do Rembertowa. Prace mają być zakończone jeszcze w tym roku, a droga oddana do dyspozycji kierowców na przełomie III i IV kwartału bieżącego roku.
To oznacza spore ułatwienie dla podróżujących na trasie z Warszawy w kierunku Krakowa, a także istotna zmiana w układzie komunikacyjnym na południe od stolicy Polski. Jeszcz w tym roku planowane są kolejne rozbudowy i wydłużenie trasy S7 na odcinku Warszawa-Kraków.
Dziś trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położnego blisko 240 km dalej węzła Miechów. GDDKiA zapowiada też, że jeszcze w tym roku wydłuży S7 na południe o kolejne kilometry. Po udostępnieniu odcinka Miechów - Szczepanowice odcinek ten połączy się z już funkcjonującą trasą S7 Szczepanowice - Widoma. Z kolei w listopadzie planowane jest udostępnienie dalszej części trasy do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52.