Przygraniczna krajówka po rozbudowie ma być drogą klasy GP (drogą główną ruchu przyspieszonego). To oznacza poszerzenie pasów ruchu do trzech i pół metra, położenie nowej nawierzchni i, co najważniejsze, zwiększenie jej nośności. Droga ma być dostosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t na oś. Na tym nie skończą się jednak modernizacje na krajowej 74.
W ramach tej samej inwestycji przebudowane zostaną również skrzyżowania i powstanie rondo u zbiegu DK74 z drogą powiatową prowadzącą w kierunku Horodła. Drogowcy wybudują też chodnik ze ścieżką rowerową i pojawi się oświetlone na przejściach dla pieszych. Wybudowane zostaną też zatoki autobusowe. Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony przetarg na wykonawcę.
Jak podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, to już kolejna inwestycja na odcinku między drogą ekspresową S19 w Janowie Lubelskim, planowaną ekspresową trasą S17 w okolicach Zamościa a przejściem granicznym w Zosinie.
Trwa już budowa obwodnicy Dzwoli wraz z rozbudową DK74 od końca przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego do Frampola (łącznie 12 km). Prowadzone są też przygotowania do rozbudowy trasy między Gorajcem a Szczebrzeszynem.
Z kolei w minionych latach kierowcy dostali już obwodnice Frampola i Hrubieszowa, a także zmodernizowano odcinek między Frampolem a Gorajcem oraz kilka fragmentów na wschód od Zamościa. Drogowcy zapowiadają też, że już w pierwszym kwartale 2024 roku zostanie złożony wniosek do wojewody lubelskiego o wydanie zezwolenia na budowę obwodnicy Gorajca.
Jednocześnie trwają też prace przygotowawcze do budowy obwodnic Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa (razem około 33 km). Ogółem między Janowem Lubelskim a Zamościem powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych fragmentów drogi krajowej nr 74.