Odcinek S17 Piaski - Łopiennik zbuduje za blisko 700 mln Intercor, a fragment trasy Krasnystaw – Izbica warszawski Mostostal (koszt to ok. 937 mln zł). Jeśli nie będzie protestów i zastrzeżeń Urzędu Zamówień Publicznych co do samych przetargów, wykonawcy zaczną prace już w II kwartale tego roku.
Fragment drogi na odcinku Piaski – Łopiennik ma długość 16,6 km i będzie przebiegać nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Droga prowadzi od węzła Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk), a zakończy się na węźle Łopienniki. Na tym fragmencie drogi powstaną łącznie trzy węzły – oprócz wspomnianych drogowcy zbudują jeszcze zjazdy w Fajsławicach.
Odcinek Krasnystaw – Izbica o długości 18,8 km, rozpocznie się w Zakręcie przed Krasnymstawem. Początkowo trasa będzie przebiegać w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Na tym odcinku powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest także budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Odcinek drogi ekspresowej pomiędzy Piaskami a Hrebenne fragment całej trasy S17, biegnącej od Warszawy przez Lublin, Zamość, Tomaszów Lubelski aż do Hrebennego (granica państwa). Jest to również część trasy międzynarodowej E372, łączącej Warszawę z Lwowem. Ten fragment drogi będzie się łączyć z drogą ekspresową S12 Piaski - Dorohusk na węźle Piaski Wschód. Dzięki odcinkom tzw. wspólnego przebiegu S12 i S17 oraz istniejącym węzłom na obwodnicy Lublina, trasa ta będzie także połączona z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).
Aktualnie w realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. W 2023 r. ukończono też drugą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Z kolei w przypadku odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. Procedura jest w toku.