Po trzech latach dobiegają końca prace na DK7 na al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km. Kierowcy już na święta wyjadą z Krakowa dwoma nowymi jezdniami, które będą miały po co najmniej dwa pasy ruchu w każdą stronę plus buspas dla komunikacji zbiorowej.
Aktualnie kładzione są ostatnie warstwy asfaltu i trwa malowanie oznakowania poziomego. Montowana jest także sygnalizacja świetlna. Urząd Miejski w Krakowie zapewnia też, że droga zostanie w pełni otwarta jeszcze przed Bożym Narodzeniem.
W ramach tego zadania przebudowano i zbudowano łącznie 15 skrzyżowań z ulicami takimi jak Banacha, Belwederczyków, Chlebowa, Dobrego Pasterza, Kuźnica Kołłątajowska, ks. Meiera, Nad Strugą, Powstańców, Rybianka, Siewna, Woronicza, Węgrzecka, Witkowicka, a także z planowanymi ulicami Felińskiego i Iwaszki oraz linią Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. W obrębie drogi powstały nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ekrany akustyczne.
Podczas modernizacji przebudowano też dwa wiadukty kolejowe. Po zakończeniu prac drogowych okolice nowej al. 29 Listopada ozdobi 371 drzew i ok. 17 tysięcy krzewów. Rośliny zostaną nasadzone na projektowanych zielonych skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka, ul. Felińskiego oraz pasach zieleni wzdłuż al. 29 Listopada w miejscach niezagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. Droga ma ułatwić wyjazd z Krakowa w kierunku Warszawy, ale także usprawni podróż osobom podróżującym w kierunku gmin Michałowice i Zielonki.
Jak informuje ZDM w Krakowie rozbudowa alei 29 Listopada stanowi drugą pod względem wielkości i znaczenia inwestycję infrastrukturalną w północnej części Krakowa. Zadanie to jest realizowane przez konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i STRABAG Sp. z o.o.