• Link został skopiowany

Trasa S8 będzie dłuższa, niż zakładano. Nowy odcinek jest już projektowany

Rusza projekt nowego 60-kilomtrowego odcinka S8, który połączy węzeł Łódź Południe (A1/S8) z węzłem Kozenin (S12/S74). Nowy fragment trasy zepnie sieć tras szybkiego ruchu w ścisłym centrum kraju.
droga ekspresowa S8
Fot. GDDKiA

Już w styczniu 2023 roku Ministerstwo Infrastruktury i GDDKiA podpisały program inwestycji mający na celu wydłużenie drogi ekspresowej S8 od węzła Łódź Południe do węzła Kozenin (woj. łódzkie). Teraz drogowcy podpisali umowę z firmą, która zaprojektuje wspomniany odcinek. 

Nowa trasa znacząco wpłynie na poprawę komunikacji między Dolnym Śląskiem a Warszawą. Obecnie większość kierowców z Wrocławia, po osiągnięciu węzła Łódź Południe, decyduje się na dalszą podróż do stolicy autostradą A1 i mocno obciążoną A2. Bezpośrednie połączenie S8 do okolic Tomaszowa Mazowieckiego ułatwi podróż, odciążając zatłoczoną A2 (między Łodzią a Warszawą) oraz A1 między węzłem Łódź Południe a Piotrkowem Trybunalskim.

Więcej informacji o aktualnym stanie dróg i planowanych budowach znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Jednak, jak podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, to tylko część korzyści płynących z nowego rozwiązania. Dalszy fragment tego łącznika, o długości około 60 kilometrów, do planowanego węzła Kozenin przy skrzyżowaniu S12 i S74, znacznie ułatwi i usprawni podróż z Wielkopolski w kierunku województw świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Nowy odcinek S8 połączy Tomaszów Mazowiecki z Łodzią

Nowa droga nie tylko poprawi połączenie Dolnego Śląska z Warszawą, lecz także stworzy wygodne połączenie między Tomaszowem Mazowieckim a sąsiednimi miejscowościami a Łodzią. Zyska kluczowe znaczenie nie tylko dla komunikacji lokalnej, ale także dla ogólnego transportu krajowego i zagranicznego, zwłaszcza długodystansowego przewozu towarów.

Zobacz wideo

Trasa będzie spełniała najwyższe standardy. Obejmie dwujezdniową drogę ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wyposażona zostanie w niezbędne udogodnienia, takie jak bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem oraz wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.

Więcej o: