Nowy Sejm. O tych drogach rozmawiano w specjalnym zespole. Co z S6 i S11? [Daty]

Drogi ekspresowe S6 i S11 to jedne z najważniejszych na północy Polski. Podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. budowy S6 i S11 poznaliśmy kilka szczegółów.
Drogi ekspresowe S6 i S11 stanowią ważny element krajowej sieci drogowej. 23 listopada odbyło się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. budowy S6 i S11. Podczas spotkania omówiono bieżące działania, związane z pracami przy realizacji kolejnych odcinków obu tras szybkiego ruchu

- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w jednym ze swoich najnowszych komunikatów. Obie drogi są bardzo ważne dla północnej części Polski. Sprawdźmy więc, jak wygląda sytuacja. Ile jeszcze kilometrów zostało do zbudowania i kiedy kierowcy pojadą nowymi eskami?

Zobacz wideo Chciała wjechać na autostradę A4 pod prąd, bo tak pokierowała ją nawigacja

Droga S6 - co słychać na budowie?

Droga ekspresowa S6 to jedna z tych, które kierowców ciekawią najbardziej interesują kierowców. Znacznie ułatwi przemieszczanie się wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Połączy bowiem Trójmiasto, Lębork, Słupsk, Koszalin, Kołobrzeg i Szczecin. Docelowo ma mieć ponad 360 km i znacznie poprawić jazdę po województwach pomorskim i zachodniopomorskim. Na S6 czekają i mieszkańcy, i turyści. Ekspresówka przebiega wzdłuż Bałtyku.

GDDKiA podaje, że kierowcy już mogą korzystać z 220 kilometrów tej kluczowej trasy - od Goleniowa do Koszalina i od Beżepola Wielkiego do Rusocina. W realizacji jest ok. 125 km, na blisko 10 km do istniejącej obwodnicy Słupska drogowcy dobudowują drugą jezdnię, a pozostała część powstaje w pełnym dwujezdniowym przekroju.

Jeśli doliczymy do tego obwodnicę Trójmiasta (tzw. Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej), to trzeba dodać kolejne 32 kilometry, które znajdują się w realizacji.

Droga S11 - co słychać na budowie?

Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać aż przez pięć województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie, opolskiej oraz śląskie. Połączy nadbałtyckie miasta (zacznie się w okolicach Koszalina) z Piłą, Poznaniem, Ostrowem Wielkopolskim, Lublińcem, Bytomiem i dotrze aż do Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Będzie się przecinać z kilkoma bardzo ważnymi szlakami. Według planów ma mieć około 580 km.

Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ok. 200 km wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

S6 i S11. Jakie daty podano w Sejmie?

  • S6 obwodnica Koszalina i Sianowa - planowane zakończenie robót III kw. 2024 r.
  • S6 Koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa /bez w. "Sianów Wschód"/ - początek obwodnicy m. Sławno /z w. "Bobrowice"/ - IV kw. 2025 r.
  • S6 obwodnica Sławna - I kw. 2026 r.
  • S6 II jezdnia w ciągu Obw. Słupska - III kw. 2025 r.
  • S6 Koniec Obwodnicy Słupska – w. Bobrowniki (z węzłem) - IV kw. 2025 r.
  • S6 w. Bobrowniki (bez węzła) – w. Skórowo (z węzłem) - III kw. 2025 r.
  • S6 w. Skórowo (bez węzła) – w. Leśnice (z węzłem - III kw. 2025 r.
  • S6 w. Leśnice (bez węzła) – w. Bożepole Wielkie (bez węzła) - I kw. 2026 r.
  • S6 węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła) - II kw. 2025 r. (od września 2020 r. droga oznaczona jest jako S7)
  • S6 węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem) wraz z obwodnicą Żukowa - III kw. 2025 r. (od września 2020 r. droga oznaczona jest jako S7)
  • S11 na odcinku Bobolice – Szczecinek - IV kw. 2026 r.
  • S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik - II kw. 2028 r.
  • S11 dobudowa drugiej jezdni na obwodnicy m. Kępno - IV kw. 2027 r.
Więcej o:
Copyright © Agora SA