Oddana do użytku w 1974 r. Trasa Łazienkowska to jedna z najważniejszych arterii Warszawy i droga, która nawet bez pracujących na niej robotników korkowała się każdego dnia w godzinach szczytu. Dziennie jeździło nią nawet 110 000 samochodów. Remont nie był dla nikogo zaskoczeniem. Nie trzeba było być ekspertem, żeby ocenić, że wiadukty doszły do kresu swojej wytrzymałości. Nie dość, że były wspierane przez specjalne kratownice, to odpadały z nich kawałki betonu - zlikwidowano nawet parking pod nimi, a w niektórych miejscach rozwieszono siatki, które miały wyłapywać odłamki.
Do remontu przygotowywano się przez kilka dobrych lat, a kiedy już ruszył, to zrobiono wszystko, żeby szedł ekspresem. Drogowcy znowu wyprzedzili termin. Południowy wiadukt Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli jest już gotowy. Zostanie oddany kierowcom we wtorek 31 października o godzinie 22:00. Będą na nim trzy pasy ruchu w stronę Pragi-Południe – dwa dla kierowców indywidualnych i buspas. Kierowcy w całej Warszawie czekali na taką informację od wielu miesięcy.
Trasa Łazienkowska przy Agrykoli jest już gotowa. Tak, jak zapowiadałem – otwieramy ją kilka miesięcy przed terminem. Dziś oddajemy do ruchu drugi z nowo wybudowanych wiaduktów. Pierwsi kierowcy pojadą nim już od godz. 22:00
- przekazał dobre wieści warszawiakom prezydent miasta Rafał Trzaskowski. Co to oznacza dla kierowców? Urząd miasta komentuje, że przełączenie ruchu w stronę Pragi-Południe na nowy wiadukt umożliwi zmianę oznakowania na wiadukcie północnym. Przez najbliższe dni zachowane tam będą dwa pasy w stronę centrum (w tym buspas) a na części, która służyła dotychczas do jazdy w stronę Pragi-Południe, będą trwały prace. Usuwanie starego i nanoszenie nowego oznakowania obejmie także m.in. rejon dojazdów do wiaduktów oraz ronda Jazdy Polskiej.
Prace na wiaduktach powinny zostać ukończone za kilka dni i wtedy oddane do ruchu zostaną wszystkie trzy pasy ruchu.
Warszawa ma też dobre wieści dla każdego, kto korzysta z komunikacji miejskiej. Kończy się powoli chaos, a autobusy i przystanki zaczną wracać na swoje miejsce. Ponownie czynny będzie przystanek Rozbrat 01 przy południowej jezdni trasy na wysokości ulicy Rozbrat (od 1 listopada od początku kursowania linii dziennych, a dla nocnych od nocy 31 października). Zatrzymają się tam autobusy linii 138, 143, 151, 182, 187, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525 i N25. Autobusy linii przyspieszonych 411, 502, 514, 520, 523 i 525 nie będą się już zatrzymywały „na żądanie" na przystanku Torwar 01 (na wiadukcie trasy nad Wisłostradą).
Czynny będzie też przystanek Metro Politechnika 01 a zlikwidowany zostanie Metro Politechnika 51. Autobusy linii 143, 182, 187, 188 i 523 ponownie zatrzymają się na swoim stałym przystanku przy bocznej jezdni al. Armii Ludowej w kierunku Ronda Jazdy Polskiej.
Wykonawca ma dokończenie wszystkich prac czas do marca 2024 r., a na Trasie Łazienkowskiej zostało jeszcze trochę do zrobienia. W porównaniu z ukończeniem obu wiaduktów to drobnica, ale na pewno czasochłonna. Trwają prace wykończeniowe przy ciągach pieszo-rowerowych w rejonie skarpy wiślanej i pod wiaduktami – powstaje tam wschodnia część jezdni na rondzie Sedlaczka i sygnalizacja świetlna. Ponadto budowany jest ciąg pieszo-rowerowy przy kościele Matki Boskiej Jerozolimskiej na ul. Łazienkowskiej i trwa zabezpieczanie konstrukcji obydwu wiaduktów przed korozją.
Urząd miasta podaje, że w połowie 2025 r. zakończy się trwająca przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie.