Ułatwienie wjazdu do Warszawy od południa i dojazd do Krakowa od północy. Domknięcie obwodnicy Łodzi. Dawna DK18 przekształcona w autostradę na całej swojej długości, a na Via Baltica zakończenie prac poza jednym tylko fragmentem. Przekroczenie progu 5000 km dróg szybkiego ruchu. To główne sukcesy, którymi chwali się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tuż przed zakończeniem roku.
Do połączenia Warszawy z Krakowem brakuje jedynie dwóch odcinków drogi ekspresowej w Małopolsce. Przed majowym weekendem udostępniono główny odcinek drogi ekspresowej S7 między Lesznowolą a Tarczynem, a do końca października oddany zostanie węzeł Tarczyn Północ. Kierowcy zyskali nowy południowy wlot do Warszawy, co pozwoliło skrócić czas podróży.
Drogowcy przypominają, że od września podróżni mogą też korzystać z dwujezdniowej drogi z Warszawy Lotnisko do Miechowa. W przyszłym roku planowane są kolejne odcinki tej trasy oraz nowa trasa do Krakowa i północnej obwodnicy miasta.
Pod Krakowem były też jednak wpadki. Chociaż ukończono 3-kilometrowy fragment drogi S52 od Węgrzce do Batowic, to władze Krakowa zdecydowały, że nie zostanie on oddany do ruchu z powodu wyczerpanej przepustowości dróg lokalnych na osiedlu Piastów, które nie byłyby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu.
Dokończono obwodnicę Łodzi po zachodniej stronie miasta, oddając do ruchu odcinek w ciągu S14 między Aleksandrowem Łódzkim a Słowikiem. W użytkowanie oddano także dwa długie fragmenty drogi ekspresowej S11, o łącznej długości prawie 73 km, oraz blisko 25-kilometrową obwodnicę Olesna.
Via Baltica, czyli droga ekspresowa S61, łącząca Polskę z Litwą, pozostaje prawie ukończona, brakuje jedynie około 12-kilometrowego odcinka na wysokości Łomży, który zostanie otwarty dla ruchu w przyszłym roku. W 2023 roku udostępniono blisko 50 km tej trasy, w tym odcinek na wysokości Ełku, który połączył się z sąsiednimi fragmentami, odciążając miasto od ruchu tranzytowego. Dzięki nowym połączeniom w węźle Łomża Zachód, fragment trasy od węzła Łomża Południe jest teraz dostępny dla kierowców, a niedawno oddany odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa skomunikował Łomżę z siecią dróg szybkiego ruchu. W przyszłym roku S61 przejmie ruch samochodów ciężarowych zmierzających szlakiem Via Baltica z Europy do Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii.
Na przeciwnym krańcu Polski, ukończono budowę południowej nitki dawnej DK18. Trasa o długości około 70 km, od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w województwie dolnośląskim, stała się pełnoprawną autostradą A18. Kierowcy teraz korzystają z nowej nawierzchni, zapominając o dawnej betonowej nawierzchni z lat 30. XX wieku na południowej nitce autostrady Berlin – Wrocław. Ponadto, kierowcy mogą korzystać z przygranicznego odcinka drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki, a 3-kilometrowy fragment od węzła Lubawka do granicy państwa zostanie udostępniony po zakończeniu prac po stronie czeskiej, co ma nastąpić w 2025 roku.
49,4 km autostrad:
198,7 km dróg ekspresowych:
18,4 km obwodnic w ciągu dróg krajowych: