Trasa S7. Na ten odcinek czeka nie tylko Warszawa. Coś się zaczyna dziać z Łomiankami

Choć droga ekspresowa S7 jest niemal w całości gotowa, to ten fragment trasy jest dla kierowców "solą w oku". Wszyscy czekamy na komfortowy przejazd na odcinku Czosnów-Trasa Armii Krajowej. Kiedy będzie gotowy?

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Od grudnia 2022 r. można już przejechać drogą ekspresową S7 pomiędzy Gdańskiem a Płońskiem (kierowcy mają już do dyspozycji 275 km trasy). Jednak nadal czekamy na ten ostatni odcinek między Czosnowem a Warszawą.

Zobacz wideo Goodwood Festival of Speed - wizyta na jednej z najlepszych imprez motoryzacyjnych na świecie [AUTOPROMOCJA]

Mieszkańcy Łomianek i okolic zniecierpliwieni. "Korki to codzienność"

Fragment ten jest mocno wyczekiwany nie tylko przez kierowców podróżujących z Warszawy do Gdańska, ale i mieszkańców Łomianek oraz pobliskich miejscowości. Skróciłby znacząco codzienne dojazdy z i do stolicy, które w godzinach szczytu są dla nich prawdziwą zmorą. Odcinek ma składać się z dwóch części — od Czosnowa do Kiełpina, a z Kiełpina wprost do Warszawy. 

Północny wylot i wjazd do Warszawy. To odwieczne wąskie gardło i wielogodzinne korki dla wszystkich mieszkających w miejscowościach podwarszawskich, codziennie dojeżdżających do pracy, ruchu tranzytowego i miejskiego

- powiedział  Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Oczekiwanie na oferty. Powstaną nawet 4 pasy

Jak idą prace związane z tym fragmentem trasy S7? Kilka dni temu GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie projektu budowy drogi ekspresowej S7 między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie. Trasa ma mieć blisko 13 km o przekroju dwujezdniowym z trzema (w niektórych miejscach czterema) pasami ruchu.

Jednocześnie na warszawskich Bielanach oraz Bemowie powstaną tunele. Zaplanowano również cztery węzły (Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ). Termin składania ofert został wyznaczony na 20 listopada br., a podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 r.

Początkowa część odcinka Kiełpin-Trasa AK będzie przebiegać po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, od Łomianek w kierunku Młocin zaprojektowana będzie na nasypie. Dalsza część trasy poprowadzona zostanie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, a zakończy się w Wólce Węglowej. Stamtąd, za ul. Arkuszową zejdzie do tuneli, pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Swój koniec S7 będzie mieć na wysokości S8.

Z Płońska do Czosnowa już 2025 r. Drugi odcinek w przetargu

Obecnie trwają prace budowlane nad odcinkiem Płońsk-Czosnów, a oddanie go do użytku kierowców nastąpić ma w 2025 r. Dla odcinka S7 Czosnów-Kiełpin z kolei toczy się postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy.
Źródło: GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.