O nowych drogach w Polsce przeczytasz więcej na stronie głównej gazeta.pl. Na razie S16 ma dosłownie kilkanaście kilometrów, ale docelowa ma mieć około 230 km i znacząco poprawi komunikację w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim. Tu i teraz gotowa jest południowa część obwodnicy Olsztyna. Docelowo S16 będzie przebiegać od Olsztyna do Ełku i połączy S7 (przez S51) z S61. Stanie się pewnie jedną z ulubionych dróg każdego, kto będzie kiedyś planował wyjazd do Krainy Wielkich Jezior. Wzdłuż S16 mają leżeć następujące miasta: Olsztyn, Borki Wielkie, Mrągowo, Mikołajki, Orzysz oraz Ełk. S16 będzie bardzo ważnym szlakiem dla Warmii i Mazur oraz Podlasia.
W dwóch przetargach na projekt i budowę blisko 30 km drogi ekspresowej wpłynęły łącznie cztery odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty. W postępowaniu dla odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo złożono jedno odwołanie, a dla odcinka Barczewo – Biskupiec, trzy
- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w jednym z nowszych komunikatów, przyznając, że odwołania sprawią, że wydłuży się proces wyłonienia wykonawców w postępowaniach przetargowych, co bezpośrednio przełoży się na terminy podpisania umów na realizację S16. Odwołania złożono z powodów "kwestii technicznych".
GDDKiA podaje, że w przetargu na odcinek Olsztyn Wschód - Barczewo odwołanie złożyło konsorcjum Polimex, które nie zostało wybrane. Z kolei w postępowaniu na odcinek Barczewo - Biskupiec odwołały się: Kobylarnia/Stecol oraz Polimex. Budimex przedstawił ten sam zarzut wybranej przez Dyrekcję ofercie firmy PORR. Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) ma w ciągu 15 dni od daty wpływu rozpatrzeć złożone odwołania. KIO w swoim wyroku może oddalić odwołanie w całości lub części, bądź uznać rację odwołującego się. Sprawa może się znacznie wydłużyć, ponieważ strony mają prawo złożyć potem skargę do Sądu Okręgowego w Warszawie.
To droga ekspresowa S16 o łącznej długości 30 kilometrów. Głównym celem postania nowej eski jest wyprowadzenie ruchu z małych miejscowości (cieszą się ich mieszkańcy) i skrócenie czasu przejazdu (cieszą się kierowcy). Żeby przyspieszyć budową GDDKiA podzieliła inwestycję na dwa odcinki. Inwestycja ma pochłonąć prawie miliard złotych:
W ramach dwóch zadań, w śladzie obecnej DK16, powstanie droga klasy S o długości blisko 30 km. Istniejąca droga zostanie dostosowana do parametrów klasy S, zarówno dzięki dobudowie drugiej jezdni, jak i przebudowie konstrukcji niektórych odcinków istniejącej drogi. Wybudowane zostaną także dodatkowe jezdnie umożliwiające obsługę przyległych terenów. Przy okazji powstaną nowe węzły drogowe i obiekty inżynieryjne. Czekamy na rozwój sytuacji. Wtedy poznamy przybliżoną datę oddania drogi kierowcom. Oby wszystko poszło jak najszybciej.