Powstanie łącznik na S8. Pozwoli ominąć zatłoczoną A2

Poznaliśmy wykonawcę projektu dla łącznika drogi ekspresowej S8 od węzła Łódź Południe (A1/S8) do węzła Kozenin (S12/S74). To ważny odcinek spinający sieć tras szybkiego ruchu w ścisłym centrum kraju i skracający drogę z Warszawy na Dolny Śląsk.

Choć już 29 czerwca po raz pierwszy GDDKiA wybrało najkorzystniejszą ofertę, to przez odwołania przetarg został unieważniony, a jeden z wykonawców został odrzucony. Teraz wybrano wykonawcę po raz drugi. Aktualnie oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnego odwołania. Jeśli tego nie uczynią, dojdzie do finalizacji umowy.

Łącznik S8 skróci dojazd na południe kraju

Nowa droga będzie miała istotny wpływ na połączenie Dolnego Śląska z Warszawą. Obecnie większość kierowców podróżujących z Wrocławia do Warszawy wybiera trasę przez węzeł Łódź Południe, a następnie kieruje się autostradą A1 i A2, która często jest zatłoczona. Bezpośrednie połączenie S8 do okolic Tomaszowa Mazowieckiego poprawi przepływ ruchu i odciąży A2 na odcinku Łódź - Warszawa oraz A1 między węzłem Łódź Południe a Piotrkowem Trybunalskim.

Budowa 60-kilometrowego łącznika ułatwi też podróż z Wielkopolski w kierunku województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Czas podróży skróci kolejna część trasy prowadząca do planowanego węzła Kozenin, gdzie spotykają się S12 i S74.

Zobacz wideo

Nowy łącznik między węzłami Łódź Południe i Kozenin to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, wyposażona w nowoczesne udogodnienia, takie jak bezkolizyjne węzły drogowe, system zarządzania ruchem i środowiskowe instalacje ochronne.

Opracowany przez Transprojekt Gdański przebieg nowej drogi stworzy wygodne połączenie między Tomaszowem Mazowieckim a sąsiednimi miejscowościami i Łodzią. Skróci jednocześnie czas podróży między Warszawą a Wrocławiem. Ponadto trasa połączy województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie, co ma istotne znaczenie zarówno dla lokalnej komunikacji, jak i ogólnokrajowego i międzynarodowego transportu, zwłaszcza w zakresie długodystansowego przewozu towarów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA