Przed wyborami o nowych inwestycjach drogowych jest bardzo głośno, ale to dla kierowców dobra informacja. Zwłaszcza, kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje konkrety, a takim jest uzyskanie tajemniczego ZRID. ZRID to Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jest kluczowy dla każdej budowanej drogi, ponieważ umożliwia rozpoczęcie pracy w terenie. Takie zezwolenie otrzymał właśnie odcinek S16 ze Słupska do Bożepola Wielkiego. Wykonawca może wejść na plac budowy i zacząć prace. O drogach w Polsce piszemy więcej na stronie głównej gazeta.pl.
Droga ekspresowa S6 to jedna z tych, które kierowców ciekawią najbardziej interesują kierowców. Znacznie ułątwi przemieszczanie się wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Połączy bowiem Trójmiasto, Lębork, Słupsk, Koszalin, Kołobrzeg i Szczecin. Docelowo ma mieć ponad 360 km i znacznie poprawić jazdę po województwach pomorskim i zachodniopomorskim. Na S6 czekają i mieszkańcy, i turyści. Ekspresówka przebiega wzdłuż Bałtyku.
GDDKiA przypomina, że w województwie pomorskim kierowcy od zeszłego roku kierowcy mogą jeździć po 42 kilometrach S6 między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Reszta odcinków jest w realizacji. Drogowcy realizują też 46 km S6 w województwie zachodniopomorskim. Na zachodzie gotowe jest już 130 km drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina.
Wojewoda wydał właśnie ZRID S6 od końca obwodnicy Słupska do Bobrownik. To ostatni odcinek S6 między Słupskiem a Bożepolem Wielkim z decyzją umożliwiającą wykonawcom prowadzenie prac budowlanych. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ponad 16-kilometrowy odcinek, na którym powstaną dwa węzły drogowe - Budy i Bobrowniki, Miejsce Obsługi Podróżnych w Paprzycach, Obwód Utrzymania Drogowego. Ponadto wykonawca wybuduje 24 obiekty inżynierskie, w tym jedną estakadę, 15 przejść dla zwierząt i 7 wiaduktów.
Wykonawcami są NDI, NDI Sopot i Todini Central Asia. Inwestycja ma pochłonąć 548 milinów złotych. Poza samą ekspresówką zbudowana lub zmodernizowana zostanie również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, system odwodnienia terenu, w tym: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne. Powstaną także elementy mające na celu ochronę środowiska. Budowa drogi szybkiego ruchu to zawsze ogromna inwestycja, która nie ogranicza się tylko do samej drogi.