Droga S17 powiększy się o dwa odcinki. Mają mieć 18 i 17 km, powstanie też 7 mostów

Ekspresówkę S17 znają doskonale kierowcy, którzy jeżdżą na trasie Warszawa - Lublin. Lubiana trasa jednak wcale nie będzie się kończyć na stolicy województwa lubelskiego. S17 zaczyna nabierać realnych kształtów dalej na wschodzie.

Droga ekspresowa S17 sprawiła, że Warszawa i Lublin leżą obok siebie, a dojazd z miasta do miasta to kwestia niecałych dwóch godzin. S17 zaczyna się w Warszawie i dojeżdża kawałek za Lublin, ale to nie jej ostatnie słowo. Docelowo ma mieć około 310 km i dobić aż do granicy z Ukrainą. Na sam koniec wakacji drogowcy oddali kierowcom obwodnicę Tomaszowa Mazowieckiego. Teraz chcą się wziąć za kolejne odcinki S17. O drogach w Polsce piszemy więcej na stronie głównej gazeta.pl.

Zobacz wideo 4000 zł mandatu za niebezpieczny manewr ciężarówką

Droga S17 na wschód od Lublina. Co się dzieje?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła właśnie dwa wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy kolejnych fragmentów S17. Wykonawcy są już wybrani, a ich zadaniem jest zbudowanie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Oczywiście poza samą drogą powstaną obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Chodzi o dwa odcinki:

  • S17 Zamość - Tomaszów Lubelski: 18 km za 822,5 miliona złotych ma wybudować firma Kolin
  • S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne: 17 km za 598,2 miliona złotych ma wybudować firma Budimex

ZRID to Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jest kluczowy dla każdej budowanej drogi, ponieważ umożliwia rozpoczęcie pracy w terenie.

S17 Zamość - Tomaszów Lubelski

Dokładnie będzie to 18,5 kilometra nowej ekspresówki. S17 ma przebiegać wzdłuż obecnej DK17 po jej wschodniej stronie. Ze szczegółów wiemy już, że drogowcy zbudują m.in. nowy węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także parę Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Ponad 800 milionów złotych, jakie wykonawca będzie miał na zbudowanie tego odcinka wyjaśnia duża liczba obiektów inżynierskich. Ma ich powstać w swumie 21, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz siedem przejść dla zwierząt dużych i średnich. 

S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne

To krótszy z dwóch odcinków, ale niewiele krótszy. Będzie miał 17,5 kilometra. Zacznie się od istniejącego węzła Tomaszów Lubelski Południe i dojedzie aż do, również już zbudowanej, obwodnicy Hrebennego. S17 dojedzie więc w końcu do samej granicy z Ukrainą. GDDKiA podaje, że na tym odcinku planowanych jest 13 obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i dwa mosty oraz przejścia dla zwierząt. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.