Roboty budowlane są zwieńczeniem całego procesu przygotowania inwestycji jednak zanim się rozpoczną musimy podpisać umowę ze zwycięzcą postępowania przetargowego
- pisze w nowym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przetarg jest kluczowy dla każdej drogi, a tych w najbliższym czasie będzie całkiem sporo. Do końca tego roku GDDKiA planuje ponad 25 przetargów. Dużo, ale raczej na pewno znajdą się chętni. Dyrekcja podaje, że zainteresowanie potencjalnych wykonawców postępowaniami cały czas rośnie. Średnia ofert w dużych zadaniach inwestycyjnych za rok 2023 to dziewięć ofert na postępowanie. W poprzednich dwóch latach było to siedem ofert.
Przed wyborami możemy się spodziewać więcej takich ciekawych zestawień. Właśnie dowiedzieliśmy się, że obecnie w toku jest 26 postępowań. 11 z nich to postępowania jeszcze przed złożeniem ofert. Na znajduje się kilka odcinków, na które czeka wielu Polaków:
Kolejnych 12 odcinków jest już po otwarciu ofert. To czas na ich badanie i weryfikację złożonej dokumentacji, żeby wybrać najlepszego wykonawcę.
GDDKiA podaje też, że dla dwóch postępowań wybrano najkorzystniejsze oferty. Trwa standardowa kontrola uprzedniej przetargu jaką przeprowadza Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Mowa tutaj o postępowaniach na realizację dwóch odcinków S74 granica woj. łódzkiego – Przełom/Mniów oraz Łagów – Jałowęsy – Nisko. Trwa też postępowanie na realizację obwodnicy Zatoru. Przed podpisaniem umowy znajdują się dwa odcinki: DK65 Gąski – Ełk oraz od Nowej Wsi Ełckiej do granicy województwa.
Dowiedzieliśmy się, że GDDKiA chce ogłosić ponad ponad 20 postępowań do końca roku kalendarzowego. Będą to przetargi dla 26 odcinków o łącznej długości 262 km. 15 odcinków na drogi ekspresowe o łącznej długości 194,75 km, a 11 na obwodnice o łącznej długości 67,25 km. Wśród nich będą m.in.: