Nowa obwodnica pod Szczecinem już otwarta. Dojedziemy szybciej do granicy

Kierowcy mogą ominąć podszczecińskie miejscowości Przecław i Warzymice dzięki nowo otwartej obwodnicy na drodze nr 13. To jednak nie koniec, wspomniana obwodnica docelowo połączy się drogą S6 i obwodnicą Kołbaskowa co ma usprawnić ruch od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku.

Zarówno Przecław i Warzymic położone są przy drodze krajowej nr 13 prowadzącej do przejścia granicznego. Prowadząca do autostrady A6 trasa zapewniała również komunikację dla wielu osiedli mieszkaniowych. Było tam wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Z tego powodu od dłuższego czasu powstawały tam zatory drogowe. Trudno się dziwić, że mieszkańcy i kierowcy podróżujący na zachód z utęsknieniem wypatrywali obwodnicy.

Obwodnica Przecławia i Warzymic – to dopiero pierwszy etap

Oddana do użytku dwujezdniowa obwodnica ma długości 4,2 km i jest dopiero pierwszym etapem. Trasa rozpoczyna się od ronda Hakena w Szczecinie, a kończy na włączeniu w obecną DK13 na południe od Przecławia. Droga oddziela ruch tranzytowy od lokalnego. Komunikację lokalną ułatwiają też prowadzące do węzła Przecław drogi wybudowane przez Gminę Kołbaskowo, które zostały oddane do ruchu razem z obwodnicą.

Zobacz wideo

Drugi etap obwodnicy

Drogowcy zapowiedzieli już budowę kolejnego etapu. Przygotowywana jest właśnie dokumentacja przetargowa na budowę drugiego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz obwodnicy Kołbaskowa, która jest częścią dalszej rozbudowy trasy DK13 od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku. W ramach tego projektu, planowane jest stworzenie nowego węzła drogowego na A6 oraz rozbudowa drogi S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

Drugi etap obwodnicy Przecławia i Warzymic, o długości 2,3 km, zostanie przekształcony w przyszłości w część drogi ekspresowej S6, dlatego będzie spełniać standardy drogi ekspresowej.

W ramach tego projektu powstaną dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich, węzeł Siadło Górne, będzie połączeniem DK13 z przyszłą drogą S6. Drugi to węzeł autostradowy Szczecin Zachód, który będzie połączony z autostradą A6. Oba te węzły utworzą zintegrowany system węzłów.

W szczególności, na węźle Szczecin Zachód zapewniony będzie płynny ruchu w kierunku Szczecina i przyszłej drogi S6 poprzez łącznice bezpośrednie lub półbezpośrednie. W ramach tego projektu zostanie również zmodernizowany odcinek autostrady A6 w okolicach przyszłego węzła.

Dodatkowo, na południe od tego obszaru, obwodnica Kołbaskowa zostanie podłączona do węzła Szczecin Zachód na DK13. Ta obwodnica będzie jednopasmową drogą klasy GP o długości około 5,6 km i będzie omijać Kołbaskowo od wschodu. W ramach projektu powstaną trzy ronda, w tym jedno z drogą powiatową Kołbaskowo-Moczyły, drugie przy dotychczasowym przebiegu DK13 w rejonie Rosówka oraz trzecie przy samej granicy, łączące DK13 z drogą gminną i drogą powiatową Rosówek - Kamieniec.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.