Droga S6. GDDKiA: może ruszać budowa. "Rygor natychmiastowej wykonalności"

Dobre wieści z powstającej drogi ekspresowej S6. Wojewoda wydał pozwolenie na budowę kolejnego ważnego odcinka. Drogowcy mogą się brać do pracy i zbudować kolejne kilkanaście kilometrów S6.

Droga ekspresowa S6 - co to za droga?

Mapa dróg szybkiego ruchu zaczyna wyglądać coraz lepiej, a kierowcy mają powody do zadowolenia. Jeszcze lepiej ma być w najbliższych latach, ponieważ sporo się dzieje na bardziej "lokalnych" ekspresówkach. Droga ekspresowa S6 ma przebiegać przez dwa województwa - zachodniopomorskie i pomorskie. Biegnie wzdłuż Bałtyku i połączy Szczecin z Koszalinem, a potem Trójmiastem. Na S6 czekają więc nie tylko mieszkańcy północnych województw, ale też turyści. Na razie zbudowano około 170 kilometrów z 364 kilometrów planowanych. Na szczęście kolejne odcinki nie są tylko planami. Na S6 sporo się dzieje. O drogach w Polsce piszemy regularnie na stronie głównej gazeta.pl.

Zobacz wideo To nie USA, to autostrada A4. Pościg za kierowcą, który ukradł alkohol. I nie tylko pił

Droga S6 - ZRID dla odcinka między Bobrownikami a Skórowem

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), z rygorem natychmiastowej wykonalności, pozwala na rozpoczęcie prac budowlanych w terenie. Umowę na realizację tego odcinka podpisano już rok temu z firmą Aldesa. Wykonawca zbuduje 13 km ekspresówki S6 za 283,1 miliona złotych. Na drogę wcale nie trzeba będzie długo czekać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to kierowcy nową eSką pojadą już w 2025 r., czyli za dwa lata.

GDDKiA podkreśla, że przejazd tym odcinkiem S6 skróci się o połowę w porównaniu do obecnej DK6, a także poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jak każda droga szybkiego ruchu ma dać impuls do rozwoju regionu, a także wyrzucić ruch kołowy z miejscowości.

Droga S6 między Bobrownikami a Skórowem

Droga ekspresowa na 13-kilometrowym odcinku między Bobrownikami a Skórowem nie będzie odbiegać od innych ekspresówek, które znamy z Polski. W 2025 r. kierowcy mają już jeździć 120 km/h po drodze dwujezdniowej, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na nowych 13 km powstaną dwa węzły: Rzechcino i Skórowo. Ale nie tylko.

W ramach realizacji inwestycji przewidziano m.in. budowę 15 obiektów inżynierskich, w tym pięciu wiaduktów. Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową zostaną przebudowane, a dla zapewnienia dojazdu do poszczególnych nieruchomości powstaną drogi dojazdowe. Trasa zostanie wyposażona w infrastrukturę służącą ochronie środowiska - przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony akustycznej, system odwodnienia wraz z podczyszczaniem wód opadowych.

S6. Rygor natychmiastowej wykonalności

Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Pomorski

- tłumaczy i uspokaja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w oficjalnym komunikacie. To wojewoda powoła rzeczoznawców majątkowych, którzy oszacują wartość nieruchomości. Na tej wycenie będzie oparta decyzja odszkodowawcza. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.