Mapa dróg szybkiego ruchu zaczyna wyglądać coraz lepiej, a kierowcy mają powody do zadowolenia. Jeszcze lepiej ma być w najbliższych latach, ponieważ sporo się dzieje na bardziej "lokalnych" ekspresówkach. Droga ekspresowa S6 ma przebiegać przez dwa województwa - zachodniopomorskie i pomorskie. Biegnie wzdłuż Bałtyku i połączy Szczecin z Koszalinem, a potem Trójmiastem. Na S6 czekają więc nie tylko mieszkańcy północnych województw, ale też turyści. Na razie zbudowano około 170 kilometrów z 364 kilometrów planowanych. Na szczęście kolejne odcinki nie są tylko planami. Na S6 sporo się dzieje. O drogach w Polsce piszemy regularnie na stronie głównej gazeta.pl.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), z rygorem natychmiastowej wykonalności, pozwala na rozpoczęcie prac budowlanych w terenie. Umowę na realizację tego odcinka podpisano już rok temu z firmą Aldesa. Wykonawca zbuduje 13 km ekspresówki S6 za 283,1 miliona złotych. Na drogę wcale nie trzeba będzie długo czekać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to kierowcy nową eSką pojadą już w 2025 r., czyli za dwa lata.
GDDKiA podkreśla, że przejazd tym odcinkiem S6 skróci się o połowę w porównaniu do obecnej DK6, a także poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jak każda droga szybkiego ruchu ma dać impuls do rozwoju regionu, a także wyrzucić ruch kołowy z miejscowości.
Droga ekspresowa na 13-kilometrowym odcinku między Bobrownikami a Skórowem nie będzie odbiegać od innych ekspresówek, które znamy z Polski. W 2025 r. kierowcy mają już jeździć 120 km/h po drodze dwujezdniowej, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na nowych 13 km powstaną dwa węzły: Rzechcino i Skórowo. Ale nie tylko.
W ramach realizacji inwestycji przewidziano m.in. budowę 15 obiektów inżynierskich, w tym pięciu wiaduktów. Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową zostaną przebudowane, a dla zapewnienia dojazdu do poszczególnych nieruchomości powstaną drogi dojazdowe. Trasa zostanie wyposażona w infrastrukturę służącą ochronie środowiska - przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony akustycznej, system odwodnienia wraz z podczyszczaniem wód opadowych.
Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Pomorski
- tłumaczy i uspokaja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w oficjalnym komunikacie. To wojewoda powoła rzeczoznawców majątkowych, którzy oszacują wartość nieruchomości. Na tej wycenie będzie oparta decyzja odszkodowawcza. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.