• Link został skopiowany

Dobre wieści z budowy S17 - drogi z Warszawy do Lwowa oraz części Via Carpati

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest na ostatniej prostej do rozpoczęcia prac nad trzema kolejnymi odcinkami drogi ekspresowej S17 - mowa o 45-kilometrowym fragmencie pomiędzy węzłami: Piaski - Łopiennik, Krasnystaw - Izbica o Izbica - Zamość Sitaniec.
S17 kolejne trzy odcinki coraz bliżej
bbialecka

Droga ekspresowa S17 docelowo przebiegać będzie od Warszawy przez Lublin, Zamość, Tomaszów Lubelski do miejscowości Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12 Piaski - Dorohusk. Poprzez wybudowane odcinki S12 na wspólnym przebiegu z S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).

Aktualnie kierowcy mogą już korzystać z odcinka od Warszawy do Lublina, a dokładnie do miejscowości Piaski. W przygotowaniu lub w przetargach są już wszystkie odcinki trasy S17 do Zamościa.

Zobacz wideo

Otwarcie ofert na trzy kolejne odcinki S17

GDDKiA otworzyła oferty na budowę trzech kolejnych odcinków S17 Pomiędzy Piaskami a Zamościem. W przetargu na odcinek Paski - Łopiennik oraz Krasnystaw - Izbica jest kilka ofert mieszczących się w zakładanym przez drogowców budżecie. Z kolei w przypadku fragmentu Izbica - Stary Zamość, wszystkie z 12 ofert przekroczyły kosztorys wykonany przez GDDKiA i to dość znacznie. Najniższa oferta opiewała na blisko 504 mln zł, przy zakładanym budżecie w wysokości niecałych 422 mln zł.

Zgodnie z harmonogramem podpisanie umów z wykonawcami przewidziano na drugą połowę roku. Zwycięzcy będą mieli 41 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) na zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków o łącznej długości 45 km.

S17 odcinek Piaski - Łopiennik

To fragment o długości 16,6 km, który przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Trasa będzie prowadziła od węzła Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski - Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

S17 odcinek Krasnystaw - Izbica

To odcinek o długości 18,8 km. Trasa będzie prowadziła od Zakrętu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Droga przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Tu powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica.

S17 odcinek Izbicy - Zamość Sitaniec

To najkrótszy odcinek z trzech wspomnianych – będzie liczył niespełna 10 km. Droga S17 przebiegać będzie tu całkowicie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

S17 odcinek Piaski - Hrebenne (zakres prac)

Cały odcinek między Piaskami, czyli końcem oddanego już fragmentu trasy od Warszawy, do przejścia granicznego w Hrebennem będzie liczyć ok. 125 km. Obecnie na etapie realizacji są cztery odcinki od Zamościa w kierunku Hrebennego. W 2021 r. oddano do użytku pierwszą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie trwa dobudowa drugiej jezdni, której zakończenie planowane jest na III kwartał tego roku.

Z kolei dla odcinków Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy pracują nad projektami budowlanymi oraz dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosków planowane jest w tym roku. Najmniej zaawansowane są prace na odcinkach: Łopiennik - Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km). Tu dopiero trwają prace przygotowawcze i niezatwierdzony jest jeszcze wariant przebiegu drogi.

Więcej o: