Co słychać na siódemce i Zakopiance przed wakacjami? Głównie utrudnienia

Krajowa siódemka to droga mocno obciążona w okresie wakacyjnym. Sprawdziliśmy, co planują w najbliższym czasie drogowcy. Okazuje się, że końcówka maja i lato zapowiada się całkiem pracowicie. Rusza budowa nowych odcinków ekspresowych i remont starej jezdni DK7.

Utrudnienia na Zakopiance

We wtorek (30 maja) drogowcy planują zamknięcie prawego pas ruchu na Zakopiance w miejscowości Gaj na jezdni prowadzącej w kierunku Myślenic. Ruch będzie prowadzony tylko jednym, lewym pasem. Obowiązywać będzie tam ograniczenie prędkości do 50 km/h. Utrudnienia spowodowane są pracami związanymi z betonowaniem podpory pod wiadukt, który w przyszłości będzie przebiegał nad Zakopianką. Planowany czas zamknięcia to 9 godzin (od 7:00 do 16:00).

W Gaju oprócz wiaduktu pomiędzy ulicami Zadziele i Widokową powstanie też węzeł na DK7, chodniki o długości 750 m oraz nowa kanalizacja deszczowa. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w latach 2020/2021 wykazał, że codziennie średnio w tym miejscu przejeżdża prawie 60 tysięcy pojazdów. Nowy wiadukt ma poprawić bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

Zwężenie w miejscowości Miechowo

W poniedziałek (29 maja) rusza remont nawierzchni DK7 w Miechowie. Prace będą prowadzone na długości ok. 600 m i potrwają do połowy czerwca. Drogowcy sfrezują wierzchnie warstwy asfaltu, ułożą nowe warstwy, tzw. ścieralnej oraz naprawią pobocza. Na samym skrzyżowaniu wymieniona zostanie też warstwa wiążącą asfaltu.

Zobacz wideo

Większość prac będzie prowadzona w nocy, od 22 do 6 rano. W dniach od 8 do 11 czerwca (długi weekend, Święto Bożego Ciała) prace będą wstrzymane.

W nocy w czasie prac wprowadzony będzie ruch wahadłowy sterowany ręcznie, także ruch na skrzyżowaniu DK7 i ul. Racławickiej będzie sterowany ręcznie. W dzień kierowcy będą mieli do dyspozycji oba pasy ruchu, na skrzyżowaniu będzie działała sygnalizacja świetlna. Na całym odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Znamy oferty na kolejny odcinek Zakopianki (Libartowo)

Sześć firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem i przebudową układu drogowego na Zakopiance (DK7) w Libertowie. Na to zadanie GDDKiA zamierza przeznaczyć ponad 188 milionów złotych (188 373 558,04 zł). Wszystkie złożone oferty mieszczą się w tej kwocie.

W ramach tej inwestycji powstanie m.in. tunel (przejazd) pod zakopianką i trzy kładki dla pieszych. GDDKiA zakłada kompleksową przebudowę układu drogowego w Libertowie. Zostanie zlikwidowane skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Z drogi krajowej nr 7 będzie można w tym miejscu skręcać tylko w prawo. W zamian za to pod zakopianką powstanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Będzie on zlokalizowany niespełna kilometr na południe od likwidowanego skrzyżowania. W tunelu będzie też ciąg pieszo-rowerowy. W okolicy likwidowanego skrzyżowania powstanie kładka, która zastąpi przejście dla pieszych.

Zostaną również zlikwidowane skręt w prawo z zakopianki w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i skręt w prawo w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic) oraz możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7. Odcięte od DK7 drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.

Wzdłuż zakopianki zostanie poprawiona i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. GDDKiA poszerzy drogę łącznikową po wschodniej stronie DK7 w Libertowie i przebuduje wjazdy na posesje. Wybudowane zostaną również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania. Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod zakopianką.

Więcej o: