W globalnej sprzedaży obecna jest czwarta generacja Yarisa, która zadebiutowała na rynku w 2020 roku. Samochód pozycjonowany w segmencie B choć na tle konkurentów ani nie ma rekordowej pojemności bagażnika, ani nie jest mistrzem przestronności, cieszy się dużą popularnością na świecie. Zaletami 5-drzwiowego hatchbacka są nieduże rozmiary, wydajne napędy hybrydowe i opinia niezawodności. Teraz, na rok 2025 japoński producent odświeżył swój bestseller.
Skoro produkt świetnie się sprzedaje, to nie ma potrzeby zmieniania go na siłę. I tak właśnie jest z Yarisem. Najistotniejsza informacja o zmianach dotyczy wyposażenia, które zawiera pakiet Toyota T-MATE z najnowszą odsłoną systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. W Yarisie dostępny jest także wirtualny kokpit, a dotykowy ekran systemu multimedialnego może mieć rozmiar 10,5 cala.
Klienci kolor nadwozia mogą teraz wybrać z rozszerzonej palety lakierów. W gamie poprawionego Yarisa dostępny jest nowy lakier Forest Green (w wersji Executive można połączyć go z czarnym dachem). Kolejnym nowym lakierem jest kolor o nazwie Storm Grey zarezerwowany tylko dla odmiany wyposażenia GR SPORT. Barwa ta jest dostępna w dwukolorowym wariancie z czarnym dachem.
Topowa odmiana GR SPORT dodatkowo zyskała na atrakcyjności za sprawą nowych 18-calowych felg aluminiowych w matowym wykończeniu. Wnętrze nacechowano akcentami nawiązującymi do motorsportu. W wykończeniu wykorzystano czerwone przeszycia tapicerki oraz akcenty w kolorze Gun Metal Grey na drzwiach, bokach kabiny, a także na konsoli centralnej i kierownicy. W samochodach z 2025 roku modelowego logotyp GR umieszczono na zagłówkach foteli. Emblematy sportowej dywizji Toyoty są także widoczne na kierownicy, przycisku Start oraz wirtualnym kokpicie.
Yarisa wciąż napędzają dwie oszczędne hybrydy łączone z automatyczną skrzynią biegów. Układ 1.5 Hybrid rozwija moc 116 KM i średnio zużywa od 3,8 l benzyny na 100 km. Model ten od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,7 s. Napęd 1.5 Hybrid o mocy 130 KM zapewnia lepsze przyspieszenie (9,2 sekundy) i większą dynamikę, a zapotrzebowanie na paliwo średnio wynosi od 4,2 l/100 km.
Produkcja nowych Yarisów ruszyła w lutym. Klienci w Polsce mogą składać zamówienia na samochody. Podstawowa, najtańsza Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT w wersji Active kosztuje 100 900 zł. Auto z mocniejszym 130-konnym silnikiem jest oferowane w bogatym wariancie wyposażenia Executive w cenie 122 900 zł. Postawiona na szczycie cennika odmiana GT SPORT to wydatek 130 900 zł. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.