Auta KGM Motors to samochody pochodzące z Korei Południowej, które do tej pory znane były na świecie pod zupełnie inną nazwą. Jaką? Mowa o południowokoreańskiej marce SsangYong, która w swoim logo miała rozpostarte smocze skrzydła. Miała, ponieważ od 1 stycznia 2025 r. w Europie, a co za tym idzie również w Polsce, nie ma już SsangYonga. Jest za to nowa marka KGM Motors, która w procesie transformacji zachowała rozpoznawalne logo skrzydeł.
Po kilku dekadach działalności, producent samochodów marki SsangYong z siedzibą w Pyeongtaek, zmienił swoją nazwę na KGM, która jest skrótem od Korean Genuinely Made (Oryginalnie wyprodukowane w Korei). Decyzja ta jest efektem zmian w strukturze własnościowej i nowej strategii biznesowej, która ma odświeżyć wizerunek marki. Koreański KG Group w 2022 roku odkupił SsangYonga od indyjskiego koncernu Mahindra & Mahindra Limited, będącego właścicielem firmy przez 12 lat. Po transformacji nowy rozdział w historii produkcji koreańskich pojazdów jest teraz pisany pod nową marką KGM Motors.
Debiut marki KGM na targach w Brukseli
Marka SsangYong, znana przede wszystkim z budowy solidnych pojazdów z napędem na cztery koła oraz uniwersalnych SUV-ów, budowę nowej tożsamości pod marką KGM rozpoczęła podczas salonu samochodowego w Brukseli, który był pierwszymi dużymi targami motoryzacyjnymi w kalendarzu ważnych europejskich wydarzeń zaplanowanych na 2025 rok. Na imprezie 101st Brussels Motor Show firma KGM Motors na pokaźnym stoisku wystawiła kilka swoich samochodów. Auta te nie były już SsangYongami, choć wciąż można było na nich doszukać się charakterystycznego logotypu zawierającego smocze skrzydła.
Zmiana nazwy na KGM to nie tylko kwestia rebrandingu. Firma KG Mobility zamierza budować wizerunek marki innowacyjnej i dostosowanej do współczesnych realiów i oczekiwań kierowców. Świadczyć ma o tym już sam wygląd pojazdów. Design przyciągający wzrok nie wygląda tak egzotycznie, jak dawne samochody SsangYonga, wysoki poziom wyposażenia potrafi zaskoczyć, a zastosowane rozwiązania i technologie dorównują temu, co oferują zachodni producenci popularnych marek.
W Polsce jedyną zmianą dla użytkowników samochodów marki SsangYong jest oswojenie się z nazwą KGM. To właśnie pod nią nad Wisłą funkcjonuje już południowokoreański producent aut. Co więcej, KGM zapowiedziało kontynuację produkcji obecnych, znanych w Polsce modeli samochodów: Rexton, Torres, Musso, Korando, Tivoli. Zupełnie nowym autem oferowanym od września 2024 r. jest już po rebrandingu KGM Actyon. To pierwszy samochód pod zmienioną nazwą.
Moment przekształcenia SsangYonga w KGM niezbyt szczęśliwie następuje w czasie, kiedy na polskim rynku motoryzacyjnym obserwowana jest ofensywa chińskich producentów aut. Z tego powodu jeszcze przez pewien czas oficjalnie ma funkcjonować nazwa SsangYong by KGM, co ma wyraźnie wskazywać osobom niezorientowanym w temacie, że KGM to po prostu odmieniony SsangYong. Auta KGM tak samo będą objęte 5-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 100 tys. km (w przypadku Rextona 150 tys. km), w których wciąż będzie można wybrać dostępną w ofercie fabryczną instalację LPG również objętą gwarancją producenta.