Volkswagen Multivan i zupełna nowa California otrzymały napęd hybrydowy typu plug-in drugiej generacji. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej zwiększył się do około 90 km, a na dłuższych trasach wzrósł zasięg łączny. Jazda przy korzystaniu wyłącznie z energii elektrycznej może odbywać się do prędkości maksymalnej 130 km/h. W trybie hybrydowym prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. W hybrydzie plug-in z napędem 4Motion pojawiła się nowa konstrukcja tylnej osi, napędzana wyłącznie przez zastosowany drugi silnik elektryczny. Napęd eHybrid 4Motion zapewnia lepszą przyczepność kół do nawierzchni.
Napęd hybrydowy typu plug-in w modelach Multivan i California to zupełnie nowy system eHybrid 4Motion. W pojazdach tych zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy o oznaczeniu 1.5 TSI evo2. Czterocylindrowa jednostka o mocy 177 KM została połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM) na przedniej osi. Ten drugi zintegrowano z kolei z modułem hybrydowym typu plug-in oraz ze skrzynią biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (DSG).
Jako trzeci moduł techniczny układu, na tylnej osi zamontowano drugi elektryczny silnik napędowy o mocy wyjściowej 100 kW (136 KM). Technicznie rzecz biorąc silniki napędowe zarówno z przodu, jak i z tyłu są trwale wzbudzonymi silnikami synchronicznymi. Razem, jednostka benzynowa 1.5 TSI evo2 i elektryczne silniki napędowe rozwijają systemowy moment obrotowy 350 Nm, a maksymalna moc jest dostępna niemal od zatrzymanego startu.
Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 19,7 kWh oferuje prawie dwa razy więcej energii netto niż jego odpowiednik w poprzednim Multivanie eHybrid z napędem na przednie koła. Akumulator litowo-jonowy składa się z 96 modułów ogniw nowego typu, z kontrolą temperatury za pomocą zewnętrznego chłodzenia cieczą. Nowy jest również układ i sposób ładowania. Zamiast mocy ładowania 3,6 kW dostępnej dla pierwszej generacji Multivana eHybrid, teraz możliwe jest ładowanie z mocą do 11 kW w punktach ładowania prądem zmiennym (AC), np. w domowym punkcie ładowania. Po raz pierwszy również, energia napędowa może być teraz uzupełniana podczas podróży - na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC), z mocą do 40 kW.
Multivan i California z wersji eHybrid 4MOTION, zawsze uruchamiają się wyłącznie elektrycznie, o ile temperatura zewnętrzna nie spadnie poniżej -28 stopni. Tylny silnik elektryczny jest aktywny zawsze – aż do prędkości 65 km/h. Elektryczny napęd tylnej osi jest również dostępny gdy akumulator jest rozładowany: moc wymagana do pracy elektrycznego silnika napędowego tylnej osi jest automatycznie generowana przez silnik TSI i przedni silnik elektryczny, który w tym przypadku działa jako generator.
W celu zwiększenia wydajności w normalnych warunkach trakcyjnych, tylny elektryczny silnik napędowy może być automatycznie odłączany od napędu tylnej osi przez sterownik układu hybrydowego z użyciem jednostki wysprzęglającej. Rozdział mocy systemu 4MOTION jest regulowany za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC) i jest zmienny - w zależności od sytuacji na drodze lub przyczepności na osiach. 100 procent siły napędowej może być kierowane na przednią lub na tylną oś.
Volkswagen Multivan i nowy VW California będą budowane razem z elektrycznym ID. Buzz w niemieckiej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Przedsprzedaż Multivana z hybrydowym napędem na cztery koła typu plug-in już rozpoczęła się w salonach dealerskich marki. Ceny Multivana PHEV zaczynają się od 259 350 złotych netto. Nowa California dostępna będzie do zamówień w grudniu tego roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.