Opel Mokka przeszedł lifting. Największe zmiany znajdziemy we wnętrzu

Opel Mokka został zmodernizowany. Lifting przyniósł drobne zmiany w wyglądzie oraz wprowadzenie technologii stosowanych w modelach pozycjonowanych w wyższych segmentach. Co dokładnie otrzymał popularny B-SUV?

Wygląd zewnętrzny samochodu stał się delikatnie wyostrzony. Charakterystyczny pas przedni Opel Vizor zyskał odmłodzone logo marki. Czarny pas wizualnie integruje znak firmowy i reflektory w jeden element. Dodatkowo oświetlenie LED, podobnie jak w nowym Oplu Frontera, teraz układa się w trzy bloki świetlne. W wersji Mokka Electric specjalne felgi aerodynamiczne i przeprojektowany przedni zderzak poprawiają aerodynamikę samochodu.

Zobacz wideo

Co ciekawe, w poprawionym Oplu Mokka całkowicie zrezygnowano z chromowanych elementów nadwozia. Wersja wyposażenia Mokka GS zawiera więcej czarnych elementów ozdobnych, które pojawiają się na nadwoziu z przodu, z tyłu i na nadkolach. Błyszcząca czarna listwa ozdobna biegnie przez dolną powierzchnię drzwi w kierunku tyłu. Proces wyboru auta będzie teraz bardziej przejrzysty. Klient otrzyma wybór spośród wersji wyposażenia o nazwach Edition i GS, które dodatkowo uda się wzbogacić za pomocą dwóch pakietów personalizacji.

Opel Mokka po liftingu
Opel Mokka po liftingu Fot. Opel

Wegańskie wykończenie wnętrza

Cały projekt deski rozdzielczej teraz wydaje się świeższy i atrakcyjniejszy. We wnętrzu wszystkie obicia i tapicerka są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Nowa jest kierownica, która ma wieniec spłaszczony u góry i u dołu oraz zawiera nowe logo pośrodku. Projekt konsoli środkowej między fotelami zmienił się nieznacznie i występuje w matowym srebrnym odcieniu. 

Projektanci i inżynierowie zintegrowali sterowanie niektórymi ustawieniami poprzez centralny, kolorowy ekran dotykowy. Na przykład design przełączników elektrycznego hamulca postojowego i wybieranych trybów jazdy (w Mokka Electric i wariantach automatycznych) pochodzi z zupełnie nowego Opla Grandlanda.

Więcej nowoczesnych technologii

Kluczowa zmiana dotyczy systemu multimedialnego i nawigacyjnego. W standardzie montowany będzie teraz 10-calowy cyfrowy ekran informacyjny dla kierowcy oraz duży kolorowy ekran dotykowy. Ten ostatni można z łatwością obsługiwać za pomocą widżetów, podobnie jak smartfon, lub, jako alternatywa, w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Wystarczą dwa słowa "Hej Opel", aby skorzystać z funkcji rozpoznawania naturalnej mowy. Oba wyświetlacze można personalizować na wiele sposobów. System rozpoznaje prywatny profil kierowcy na podłączonym smartfonie (połączenie jest teraz zawsze bezprzewodowe). Kamera cofania i parkowania HD teraz ma kąt widzenia 180 stopni. Ponadto, odmłodzona Mokka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów.

W przypadku zakupu samochodu ze zintegrowanym systemem nawigacji, aktualizacje map są przeprowadzane w trybie over the air. System uczy się również stale dzięki ChatGPT (dostępnym w połączeniu z systemem nawigacji online) i - w oparciu o nawyki danego  profilu kierowcy - samodzielnie sugeruje cele podróży i trasy. Do łatwego ustawiania celu podróży i odpowiedniej trasy w samochodzie, może być również wykorzystywana aplikacja myOpel. 

Opel Mokka po liftingu
Opel Mokka po liftingu Fot. Opel

Zelektryfikowane układy napędowe

Paleta jednostek napędowych zawierać będzie teraz silnik benzynowy, miękką hybrydę oraz wariant w pełni elektryczny. Podstawowy motor 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra rozwija moc 100 koni mechanicznych. Mokka Hybrid z technologią 48 V łączy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra (moc 136 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM oraz nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zoptymalizowany system pomaga znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w porównaniu z analogicznym samochodem z konwencjonalnym napędem. Przy niskich prędkościach ruchu miejskim napęd potrafi pracować wyłącznie w trybie elektrycznym.

Mokka Electric teraz dostępna będzie z silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM i 260 Nm) łączonym z akumulatorem o pojemności 54 kWh. Crossoverem z naładowaną do pełna baterią będzie można pokonać dystans 403 kilometrów (WLTP2) bez lokalnej emisji spalin. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o: