Wygląd zewnętrzny samochodu stał się delikatnie wyostrzony. Charakterystyczny pas przedni Opel Vizor zyskał odmłodzone logo marki. Czarny pas wizualnie integruje znak firmowy i reflektory w jeden element. Dodatkowo oświetlenie LED, podobnie jak w nowym Oplu Frontera, teraz układa się w trzy bloki świetlne. W wersji Mokka Electric specjalne felgi aerodynamiczne i przeprojektowany przedni zderzak poprawiają aerodynamikę samochodu.
Co ciekawe, w poprawionym Oplu Mokka całkowicie zrezygnowano z chromowanych elementów nadwozia. Wersja wyposażenia Mokka GS zawiera więcej czarnych elementów ozdobnych, które pojawiają się na nadwoziu z przodu, z tyłu i na nadkolach. Błyszcząca czarna listwa ozdobna biegnie przez dolną powierzchnię drzwi w kierunku tyłu. Proces wyboru auta będzie teraz bardziej przejrzysty. Klient otrzyma wybór spośród wersji wyposażenia o nazwach Edition i GS, które dodatkowo uda się wzbogacić za pomocą dwóch pakietów personalizacji.
Cały projekt deski rozdzielczej teraz wydaje się świeższy i atrakcyjniejszy. We wnętrzu wszystkie obicia i tapicerka są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Nowa jest kierownica, która ma wieniec spłaszczony u góry i u dołu oraz zawiera nowe logo pośrodku. Projekt konsoli środkowej między fotelami zmienił się nieznacznie i występuje w matowym srebrnym odcieniu.
Projektanci i inżynierowie zintegrowali sterowanie niektórymi ustawieniami poprzez centralny, kolorowy ekran dotykowy. Na przykład design przełączników elektrycznego hamulca postojowego i wybieranych trybów jazdy (w Mokka Electric i wariantach automatycznych) pochodzi z zupełnie nowego Opla Grandlanda.
Kluczowa zmiana dotyczy systemu multimedialnego i nawigacyjnego. W standardzie montowany będzie teraz 10-calowy cyfrowy ekran informacyjny dla kierowcy oraz duży kolorowy ekran dotykowy. Ten ostatni można z łatwością obsługiwać za pomocą widżetów, podobnie jak smartfon, lub, jako alternatywa, w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Wystarczą dwa słowa "Hej Opel", aby skorzystać z funkcji rozpoznawania naturalnej mowy. Oba wyświetlacze można personalizować na wiele sposobów. System rozpoznaje prywatny profil kierowcy na podłączonym smartfonie (połączenie jest teraz zawsze bezprzewodowe). Kamera cofania i parkowania HD teraz ma kąt widzenia 180 stopni. Ponadto, odmłodzona Mokka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów.
W przypadku zakupu samochodu ze zintegrowanym systemem nawigacji, aktualizacje map są przeprowadzane w trybie over the air. System uczy się również stale dzięki ChatGPT (dostępnym w połączeniu z systemem nawigacji online) i - w oparciu o nawyki danego profilu kierowcy - samodzielnie sugeruje cele podróży i trasy. Do łatwego ustawiania celu podróży i odpowiedniej trasy w samochodzie, może być również wykorzystywana aplikacja myOpel.
Paleta jednostek napędowych zawierać będzie teraz silnik benzynowy, miękką hybrydę oraz wariant w pełni elektryczny. Podstawowy motor 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra rozwija moc 100 koni mechanicznych. Mokka Hybrid z technologią 48 V łączy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra (moc 136 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM oraz nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zoptymalizowany system pomaga znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w porównaniu z analogicznym samochodem z konwencjonalnym napędem. Przy niskich prędkościach ruchu miejskim napęd potrafi pracować wyłącznie w trybie elektrycznym.
Mokka Electric teraz dostępna będzie z silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM i 260 Nm) łączonym z akumulatorem o pojemności 54 kWh. Crossoverem z naładowaną do pełna baterią będzie można pokonać dystans 403 kilometrów (WLTP2) bez lokalnej emisji spalin. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.