Citroeny C4 i C4 X po liftingu mają nowe logo i wyglądają jeszcze bardziej kosmicznie

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, marka Citroen na własnym podwórku zaprezentowała odświeżone kompaktowe crossovery. Mowa o modelach C4 i C4 X, które teraz prezentują się jeszcze bardziej awangardowo.

Citroeny C4 i C4 X przeszły znaczące zmiany. W obu modelach wyraźnie odmieniony został pas przedni, gdzie zostało wprowadzone nowe firmowe logo. Zupełnie przeprojektowane rysy "twarzy" zawierają m.in. inne oświetlenie LED. Sygnaturę świetlną interesująco podzielono na odrębne segmenty. W 5-drzwiowym modelu C4 mocno ewoluował również tył, dzięki czemu ta część nadwozia zyskała większą czystość formy. W 4-drzwiowym C4 X charakteryzującym się sylwetką typu fastback tył karoserii pozostał niemal bez zmian. W obu autach większą opływowość i poprawę wydajności energetycznej zapewniają nowe aerodynamiczne felgi i przeprojektowane osłony boczne. W gamie lakierów pojawiły się dodatkowe kolory oraz zachowana została opcja dwukolorowa z czarnym dachem

Zobacz wideo

Citroen Advanced Comfort

Fotele Advanced Comfort zostały przeprojektowane w celu zwiększenia komfortu w samochodzie. Pianka ma teraz grubość 15 mm, a komfort siedzenia zwiększono dzięki lepszemu podparciu ciała, a także regulacji wysokości i odcinka lędźwiowego dla kierowcy. Francuzi informują, że nowe fotele w połączeniu z zawieszeniem Advanced Comfort mają gwarantować absolutny komfort jazdy. Technologia zawieszenia wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które łagodzą niedoskonałości drogi, zapewniając "efekt latającego dywanu".

Citroen C4 po liftingu
Citroen C4 po liftingu Fot. Citroen

Multimedia nowej generacji

Deska rozdzielcza otrzymała całkowicie nowy 7-calowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości. Zmienił się interfejs graficzny, a obsługa ustawień pojazdu oraz funkcji rozrywkowych odbywa się z poziomu 10-calowego ekranu dotykowego. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji z nawigacją 3D, działa płynniej i ma być bardziej ergonomiczny. Interfejs ma również funkcję rozpoznawania mowy naturalnej - cyfrowego asystenta aktywuje się za pomocą polecenia "Hello Citroen".

Klonowanie ekranu smartfona na ekranie HD może odbywać się teraz bezprzewodowo. Aktualizacje systemu będą przeprowadzane w trybie "over the air". Całość dopełnia kolorowy wyświetlacz przezierny head-up, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje. Na kierownicy umieszczono nowe logo marki.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w odmłodzonych C4 i C4 X będzie zawierać do 20 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) wykorzystujących zautomatyzowane technologie, takie jak czujniki i kamery w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Bagażnik modelu C4 mieści 380 litrów ładunku, a kufer C4 X ma pojemność 510 litrów.

Citroen C4 X po liftingu
Citroen C4 X po liftingu Fot. Citroen

Pod maską miękkie hybrydy

Lifting przyniósł zmianę w gamie silników. Klienci będą mogli wybrać nowe 3-cylindrowe zelektryfikowane jednostki benzynowe 1.2 turbo o oznaczeniu Hybrid 100 (100 KM i 205 Nm) i Hybrid 136 (136 KM i 230 Nm). Jednostka o pojemności 1.2 litra zawiera 40 procent nowych komponentów. Citroeny C4 i C4 X występować będą wyłącznie z napędem na przód i skrzynią automatyczną. Na niektórych rynkach dostępny będzie również silnik 1.2 PureTech 130 EAT8 z ośmiobiegowym automatem.

Zelektryfikowany silnik spalinowy połączono z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. System uzupełniają rozrusznik napędzany paskiem zasilany napięciem 48 V i używana do szybkiego i sprawnego uruchamiania silnika spalinowego, zelektryfikowana sześciobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów e-DCS6 oraz akumulator litowo-jonowy 48 V o pojemności 432 Wh umieszczony pod przednim lewym fotelem, co nie ogranicza objętości bagażnika ani przestrzeni w kabinie.

Citroen C4 po liftingu
Citroen C4 po liftingu Fot. Citroen

Citroen e-C4 i Citroen e-C4 X

Gamę uzupełnią modele elektryczne e-C4 i e-C4 X o mocy 115 kW (136 KM) i 100 kW (156 KM), które oferują odpowiednio do 355 i 415 km zasięgu dla C4 oraz 360 km i 425 km dla C4 X. Słabszy wariant ma akumulator o pojemności 50 kWh, a w mocniejszym pojemność wynosi 54 kWh. Akumulatory można ładować maksymalną mocą 100 kW. Całkowitą nowością jest zastosowanie w e-C4 i e-C4 X technologii V2L (Vehicle-to-Load) umożliwiającej wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze samochodu do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych. Funkcja ta przekształca samochód w mobilne i elastyczne źródło zasilania.

Kiedy spodziewać się francuskich nowości w sprzedaży? Odmłodzone Citroeny C4 oraz C4 X w salonach dealerskich pojawią się wiosną 2025 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o: