Citroeny C4 i C4 X przeszły znaczące zmiany. W obu modelach wyraźnie odmieniony został pas przedni, gdzie zostało wprowadzone nowe firmowe logo. Zupełnie przeprojektowane rysy "twarzy" zawierają m.in. inne oświetlenie LED. Sygnaturę świetlną interesująco podzielono na odrębne segmenty. W 5-drzwiowym modelu C4 mocno ewoluował również tył, dzięki czemu ta część nadwozia zyskała większą czystość formy. W 4-drzwiowym C4 X charakteryzującym się sylwetką typu fastback tył karoserii pozostał niemal bez zmian. W obu autach większą opływowość i poprawę wydajności energetycznej zapewniają nowe aerodynamiczne felgi i przeprojektowane osłony boczne. W gamie lakierów pojawiły się dodatkowe kolory oraz zachowana została opcja dwukolorowa z czarnym dachem
Fotele Advanced Comfort zostały przeprojektowane w celu zwiększenia komfortu w samochodzie. Pianka ma teraz grubość 15 mm, a komfort siedzenia zwiększono dzięki lepszemu podparciu ciała, a także regulacji wysokości i odcinka lędźwiowego dla kierowcy. Francuzi informują, że nowe fotele w połączeniu z zawieszeniem Advanced Comfort mają gwarantować absolutny komfort jazdy. Technologia zawieszenia wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które łagodzą niedoskonałości drogi, zapewniając "efekt latającego dywanu".
Deska rozdzielcza otrzymała całkowicie nowy 7-calowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości. Zmienił się interfejs graficzny, a obsługa ustawień pojazdu oraz funkcji rozrywkowych odbywa się z poziomu 10-calowego ekranu dotykowego. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji z nawigacją 3D, działa płynniej i ma być bardziej ergonomiczny. Interfejs ma również funkcję rozpoznawania mowy naturalnej - cyfrowego asystenta aktywuje się za pomocą polecenia "Hello Citroen".
Klonowanie ekranu smartfona na ekranie HD może odbywać się teraz bezprzewodowo. Aktualizacje systemu będą przeprowadzane w trybie "over the air". Całość dopełnia kolorowy wyświetlacz przezierny head-up, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje. Na kierownicy umieszczono nowe logo marki.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w odmłodzonych C4 i C4 X będzie zawierać do 20 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) wykorzystujących zautomatyzowane technologie, takie jak czujniki i kamery w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Bagażnik modelu C4 mieści 380 litrów ładunku, a kufer C4 X ma pojemność 510 litrów.
Lifting przyniósł zmianę w gamie silników. Klienci będą mogli wybrać nowe 3-cylindrowe zelektryfikowane jednostki benzynowe 1.2 turbo o oznaczeniu Hybrid 100 (100 KM i 205 Nm) i Hybrid 136 (136 KM i 230 Nm). Jednostka o pojemności 1.2 litra zawiera 40 procent nowych komponentów. Citroeny C4 i C4 X występować będą wyłącznie z napędem na przód i skrzynią automatyczną. Na niektórych rynkach dostępny będzie również silnik 1.2 PureTech 130 EAT8 z ośmiobiegowym automatem.
Zelektryfikowany silnik spalinowy połączono z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. System uzupełniają rozrusznik napędzany paskiem zasilany napięciem 48 V i używana do szybkiego i sprawnego uruchamiania silnika spalinowego, zelektryfikowana sześciobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów e-DCS6 oraz akumulator litowo-jonowy 48 V o pojemności 432 Wh umieszczony pod przednim lewym fotelem, co nie ogranicza objętości bagażnika ani przestrzeni w kabinie.
Gamę uzupełnią modele elektryczne e-C4 i e-C4 X o mocy 115 kW (136 KM) i 100 kW (156 KM), które oferują odpowiednio do 355 i 415 km zasięgu dla C4 oraz 360 km i 425 km dla C4 X. Słabszy wariant ma akumulator o pojemności 50 kWh, a w mocniejszym pojemność wynosi 54 kWh. Akumulatory można ładować maksymalną mocą 100 kW. Całkowitą nowością jest zastosowanie w e-C4 i e-C4 X technologii V2L (Vehicle-to-Load) umożliwiającej wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze samochodu do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych. Funkcja ta przekształca samochód w mobilne i elastyczne źródło zasilania.
Kiedy spodziewać się francuskich nowości w sprzedaży? Odmłodzone Citroeny C4 oraz C4 X w salonach dealerskich pojawią się wiosną 2025 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.