Wyjątkowa edycja najnowszego SUV-a marki Cupra, który otrzymał nazwę Terramar, jest wynikiem współpracy Cupry z prestiżowym wydarzeniem żeglarskim. Podczas finałów 37. edycji Louis Vuitton America's Cup, które odbyły się niedawno w Barcelonie, marka Cupra odegrała wyjątkową rolę.
Kompaktowy SUV został przekształcony pod kątem zdolności poruszania się po wodzie. Choć stanowiło to nie lada wyzwanie, specjaliści z dziedziny inżynierii morskiej z firmy Brava Boats, we współpracy z firmą Vetus, dostawcą wyposażenia morskiego, zaprojektowali specjalną platformę trimaranu dla samochodu.
Konstrukcja zdolna do utrzymania samochodu, została tak opracowana, aby była w stanie unieść na falach Morza Śródziemnego ciężar do 2500 kg. W ten sposób Cupra Terramar w edycji America's Cup została w pewnym sensie łodzią, a żeby było ciekawiej, przewodziła jednostkom AC75 na wodzie, w drodze na tor regatowy.
Cupra Terramar to zupełnie nowy model auta, o którym więcej można przeczytać tutaj - KLIKNIJ. Nazwa auta nawiązuje do toru wyścigowego Autòdrom de Sitges-Terramar, czyli miejsca, w którym narodziła się marka Cupra w 2018 roku. SUV łączy sportowe osiągi z codzienną wszechstronnością, oferując rozwiązanie dla tych, którzy oczekują zarówno emocji za kierownicą, jak i komfortu.
Limitowana edycja Terramar America's Cup powstanie w 1337 egzemplarzach. Samochód będzie oferowany w kolorze Enceladus Grey Matt (ta opcja będzie dostępna po raz pierwszy w historii, wyłącznie dla tego limitowanego modelu) z 20-calowymi czarnymi aluminiowymi felgami. Wyjątkowy detal to laserowo wygrawerowane logo America's Cup na słupkach B. Wnętrze samochodu zostanie wykończone skórą w kolorze Moonslate z czarnymi elementami, a także wyposażone w fotele kubełkowe z logotypem America's Cup, co dodatkowo podkreśli ekskluzywność tej limitowanej edycji.
Limitowana edycja CUPRA Terramar America's Cup będzie dostępna wyłącznie z opcjami napędu VZ: 2.0 TSI 265 KM oraz eHybrid 272 KM. Wersja napędzana tradycyjną spalinówką otrzymuje silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 265 KM, połączony z 7-biegowym automatem i napędem na wszystkie koła 4Drive. Model ten od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h.
Wersja eHybrid jest połączeniem silnika benzynowego z elektrycznym oraz możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci energetycznej, na publicznych ładowarkach mocą do 50 kW (ładowanie prądem stałym), lub w domu mocą 11 kW przy użyciu stacji Wallbox. Silnik 1.5 TSI współpracuje z motorem elektrycznym czerpiącym energię z akumulatora o pojemności 19,7 kWh netto. Napęd na przednie koła trafia za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatyczne. Pierwsza setka na liczniku pojawia się w 7,3 s, a auto może jechać z maksymalną prędkością 215 km/h. Przy naładowanym do pełna akumulatorze Terramar przejedzie nieco ponad 100 km w trybie bezemisyjnym.
Zamówienia na limitowaną wersję auta ruszą w grudniu. Do Polski trafi 10 egzemplarzy. Zainteresowani mogą już dokonywać rezerwacji w polskich salonach marki Cupra. Odbiór pierwszych samochodów zaplanowany jest na początek 2025 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.