Nowa Kia EV3 debiutuje w Polsce. Premiera na Kongresie Nowej Mobilności

Oto jest. Nowa elektryczna Kia EV3 wreszcie trafiła do Polski. Na początek pierwszy egzemplarz, który przywieziono do Łodzi. Miejsce wybrano nieprzypadkowo. W końcu Kongres Nowej Mobilności to dobra lokalizacja, by pochwalić się wyczekiwaną nowością.

Czym jest nowa Kia EV3? To przede wszystkim elektryczny crossover. Właściwie można użyć określenia kompaktowy elektryczny crossover, gdyż mierzy 4,3 m długości. O przestronności kabiny świadczy jednak nie długość nadwozia a spory rozstaw osi. Mierzy aż 268 cm co oznacza parametry znane z samochodów klasy średniej sprzed dekady. Przykład? Zerknijcie na dane techniczne ówczesnego Audi A4. 

Zobacz wideo KIA EV3. Kompaktowy elektryczny SUV z Korei. Pierwsze spotkanie z samochodem.

Samochód trafi do Polski w dwóch wersjach napędowych. Czym się będą różnić? Kluczowy jest akumulator, gdyż silnik jest ten sam. To motor o mocy 204 KM napędzający przednie koła. Podstawowa wersja Kia EV3 zawiera akumulator o pojemności 58,3 kWh. Tę wyceniono na 166,9 tys. zł w odmianie wyposażenia Air. Najbogatsza Business Line to wydatek 191,4 tys. zł. Szacowany zasięg to maksymalnie 436 km

 

Kto oczekuje większej baterii i wydłużonego zasięgu może wybrać Kia EV3 z akumulatorem 81,4 kWh.  Energii powinno starczyć na pokonanie nawet do 605 km. Cennik rozpoczyna się od kwoty 184,9 tys zł za odmianę Air. Kończy się zaś na 222,4 tys. zł. W tej cenie nabywca otrzyma bardzo bogato wyposażony samochód w wersji GT Line.

Znamy ceny Kii EV3. Kompaktowy elektryk ma do 600 km zasięgu
Znamy ceny Kii EV3. Kompaktowy elektryk ma do 600 km zasięgu Fot. Kia
Znamy ceny Kii EV3. Kompaktowy elektryk ma do 600 km zasięgu
Znamy ceny Kii EV3. Kompaktowy elektryk ma do 600 km zasięgu Fot. Kia

Wyposażenie. Jest sporo na pokładzie

Już podstawowa odmiana Air jest nieźle wyposażona. W cenie m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, dwa ekrany panoramiczne o przekątnej 12,3", aktywny tempomat z funkcją stop&go, automatyczne wycieraczki, 17-calowe felgi czy układ wstępnego przygotowania baterii do szybkiego ładowania. Dla GT Line zastrzeżono zaś takie dodatki jak choćby pompa ciepła, nagłośnienie Harman Kardon czy zestaw kamer 360 st. i felgi 19".

Oczywiście jaki akumulator takie ładowanie. W przypadku KIA EV3 z mniejszym akumulatorem maksymalna moc ładowania wynosi 100,5 kW. Nieco więcej przyjmie odmiana z baterią 81,4 kWh. W tym przypadku można osiągnąć maksymalnie 127,5 kW. W praktyce oznacza tyle, że w najkorzystniejszym scenariuszu przy ładowarce spędzimy ok. 29-31 minut. 

Gwarancja na akumulator to ochrona przez okres 7 lat. Producent zastrzega limit przebiegu do 150 tyś. Km. Minimalna pojemność baterii pod koniec okresu gwarancji wynosi nie mniej niż 70 proc. 

Więcej o: