Czym jest nowa Kia EV3? To przede wszystkim elektryczny crossover. Właściwie można użyć określenia kompaktowy elektryczny crossover, gdyż mierzy 4,3 m długości. O przestronności kabiny świadczy jednak nie długość nadwozia a spory rozstaw osi. Mierzy aż 268 cm co oznacza parametry znane z samochodów klasy średniej sprzed dekady. Przykład? Zerknijcie na dane techniczne ówczesnego Audi A4.
Samochód trafi do Polski w dwóch wersjach napędowych. Czym się będą różnić? Kluczowy jest akumulator, gdyż silnik jest ten sam. To motor o mocy 204 KM napędzający przednie koła. Podstawowa wersja Kia EV3 zawiera akumulator o pojemności 58,3 kWh. Tę wyceniono na 166,9 tys. zł w odmianie wyposażenia Air. Najbogatsza Business Line to wydatek 191,4 tys. zł. Szacowany zasięg to maksymalnie 436 km.
Kto oczekuje większej baterii i wydłużonego zasięgu może wybrać Kia EV3 z akumulatorem 81,4 kWh. Energii powinno starczyć na pokonanie nawet do 605 km. Cennik rozpoczyna się od kwoty 184,9 tys zł za odmianę Air. Kończy się zaś na 222,4 tys. zł. W tej cenie nabywca otrzyma bardzo bogato wyposażony samochód w wersji GT Line.
Już podstawowa odmiana Air jest nieźle wyposażona. W cenie m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, dwa ekrany panoramiczne o przekątnej 12,3", aktywny tempomat z funkcją stop&go, automatyczne wycieraczki, 17-calowe felgi czy układ wstępnego przygotowania baterii do szybkiego ładowania. Dla GT Line zastrzeżono zaś takie dodatki jak choćby pompa ciepła, nagłośnienie Harman Kardon czy zestaw kamer 360 st. i felgi 19".
Oczywiście jaki akumulator takie ładowanie. W przypadku KIA EV3 z mniejszym akumulatorem maksymalna moc ładowania wynosi 100,5 kW. Nieco więcej przyjmie odmiana z baterią 81,4 kWh. W tym przypadku można osiągnąć maksymalnie 127,5 kW. W praktyce oznacza tyle, że w najkorzystniejszym scenariuszu przy ładowarce spędzimy ok. 29-31 minut.
Gwarancja na akumulator to ochrona przez okres 7 lat. Producent zastrzega limit przebiegu do 150 tyś. Km. Minimalna pojemność baterii pod koniec okresu gwarancji wynosi nie mniej niż 70 proc.