Bentley przedstawił nową odsłonę modelu Flying Spur. Choć Brytyjczycy nazywają pojazd czwartą generacją, w rzeczywistości to znana i rozpoznawalna luksusowa limuzyna, która debiutowała w 2019 roku, ale po kuracji odmładzającej. Trzeba w tym miejscu też podkreślić, że debiut najpierw przypadł zorientowanej na osiągi, topowej wersji Flying Spur Speed. Od strony wizualnej korekty są dyskretne, bo jedynie przemodelowano przedni zderzak, grill oraz tylny dyfuzor, a uzupełnieniem całości są nowe wzory 22-calowych obręczy kół. Dostępna paleta barw obejmuje 101 kolorów lakieru. Trochę więcej dzieje się w obszarze wyposażenia, a kluczową zmianą jest zastosowanie nowego napędu wykorzystującego architekturę elektryczną.
Najważniejszą zmianą jest zastosowanie napędu na cztery koła Ultra Perfomance Hybrid, łączonego z 4-litrowym silnikiem V8 twin-turbo o mocy 600 KM i 800 Nm oraz z silnikiem elektrycznym o mocy 190 KM. Moc na koła trafia poprzez ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Z jednej strony limuzyna jest zdolna do cichej, spokojnej jazdy w trybie w pełni elektrycznym, przy emisji CO2 o 90 proc. niższej niż w poprzednim modelu Flying Spur Speed. Z drugiej, gdy pożądana jest bardziej dynamiczna jazda, systemowa moc 782 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 147 KM i 100 Nm więcej niż w poprzednim modelu z W12) zapewnia jeszcze wyższe osiągi. Limuzyna od 0 do 100 km przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy (o pół sekundy szybciej niż poprzednik).
W konstrukcji nie zastosowano systemu dezaktywacji cylindrów, ponieważ silnik może być całkowicie wyłączony, gdy pojazd korzysta z silnika elektrycznego. W tym trybie silnik elektryczny generuje moc 190 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 25,9 kWh pozwala na przejechanie do 76 km na jednym ładowaniu (zgodnie z europejskim cyklem jazdy). Łączny zasięg silnika V8 i jednostki elektrycznej wynosi 829 km. Tryb elektryczny może być używany przy prędkościach do 140 km/h. Przy podpięciu auta kablem do sieci energetycznej akumulator można naładować do pełna w 2.45 godziny dzięki ładowarce pokładowej o mocy 11 kW i zwiększonej pojemności akumulatora.
Aktywne podwozie Bentley Performance jest standardem wersji Speed. Nowoczesny system obejmuje takie elementy, jak Bentley Dynamic Ride, skrętną tylną oś oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Dodatkowo, nowa generacja oprogramowania kontroli ESC umożliwia korzystanie z różnych stylów jazdy, jednocześnie zapewniając pewną trakcję w każdych warunkach. Rozkład masy pojazdu przesunięto na tył w proporcji 48,3:51,7. Dynamikę jazdy poprawia aktywne wektorowanie momentu obrotowego między przednią a tylną osią za pomocą centralnego dyferencjału.
Nowe, zaawansowane amortyzatory z podwójnym zaworem umożliwiają niezależne sterowanie tłumieniem odbicia i kompresji, co pozwala na wyraźne zróżnicowanie charakterystyki jazdy między trybami Comfort, Bentley i Sport. Zachowano kontrolę nadwozia z poprzedniej wersji trybu Sport, jednocześnie znacznie poprawiając komfort jazdy w trybie Comfort.
W przestronnym wnętrzu pojawiły się nowe fotele z trójwymiarowymi pikowaniami w kształcie diamentów i dodatkowe funkcje wellness, w tym inteligentna jonizacja powietrza i automatyczna regulacja postawy na wszystkich czterech siedzeniach. Innowacyjna skóra Precision 3D diamond pokrywa boczki drzwi i słupki B, a elementy wykończenia Dark Chrome, które obejmują klamki, przełączniki, kratki głośników i inne elementy kabiny, dodają nowoczesności i elegancji.
Opcjonalnie dostępny jest system Bentley Rotating Display z 12,3-calowym ekranem o wysokiej rozdzielczości, trzema analogowymi zegarami lub fornirową powierzchnią. Wprowadzano również opcję My Bentley App Studio, która zapewnia kierowcy dostęp do szeregu przydatnych aplikacji na wyciągnięcie ręki. Wprowadzono również liczne ulepszenia w zakresie podstawowych funkcji, takich jak bezprzewodowy Apple CarPlay, bezprzewodowy Android Auto oraz bezprzewodowe aktualizacje map.
Flying Spur oferuje wybór trzech systemów audio: standardowy z 10 głośnikami i mocą 650 W, system Bang & Olufsen z 16 głośnikami o mocy 1500 W oraz podświetlanymi maskownicami, a także system Naim o mocy 2200 W z 19 głośnikami, aktywnymi przetwornikami basowymi w fotelach i ośmioma trybami dźwięku, przeznaczony dla miłośników perfekcyjnego brzmienia. Akustyczne laminowane szkło w przednich i bocznych szybach zapewnia redukcję hałasu o dziewięć decybeli w porównaniu do tradycyjnego oszklenia.
Wnętrze oferuje także 22 podstawowe kolory skóry, 11 dodatkowych odcieni oraz cztery schematy kolorystyczne, co daje ponad 700 kombinacji. Można je wzbogacić o kontrastowe przeszycia, lamówki lub elementy niestandardowe, a także połączyć z ośmioma opcjami fornirów drewnianych i trzema wykończeniami technicznymi. Nowością jest także oświetlenie powitalne LED, które wyświetla animowane logo Bentley Wings na ziemi po otwarciu przednich drzwi. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.