Takie jest nowe stare Volvo XC90 i tyle kosztuje w Polsce. Cena SUV-a po liftingu

Volvo XC90 nie zamierza przejść na emeryturę. Duży komfortowy SUV po 10 latach obecności na światowych rynkach przeszedł kolejną modernizację. Auto wygląda nieco inaczej, otrzymało zaktualizowane rozwiązania cyfrowe i na razie będzie oferowane z napędem T8. Polscy klienci mogą składać zamówienia, a cena startuje od 389 900 zł.

Dobrze znane i lubiane Volvo XC90, które występuje w wersji 5- lub 7-osobowej, otrzymało zakres ulepszeń technologicznych i projektowych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Volvo Cars informuje, że za sprawą zafundowanych zmian samochód jest lepszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek. W najbliższych latach auto po liftingu będzie obecne w salonach sprzedaży i oferowane obok w pełni elektrycznego Volvo EX90.

2025 Volvo XC90 - cena w Polsce

Polscy klienci mogą konfigurować odmłodzone Volvo XC90 i składać zamówienia w salonach Volvo Cars. W ofercie widnieje aktualnie tylko flagowy wariant T8 w trzech wersjach wyposażenia do wyboru. Z czasem ofertę uzupełnią silniki benzynowe B5 i B6. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2024 roku, a pierwsze dostawy do klientów planowane są na koniec bieżącego roku.

  • XC90 T8 eAWD Plug-in hybrid Core - cena 389 900 zł
  • XC90 T8 eAWD Plug-in hybrid Plus - cena 409 900 zł
  • XC90 T8 eAWD Plug-in hybrid Ultra - cena 439 900 zł
 

Zmiany widoczne już na pierwszy rzut oka

Designerzy zafundowali XC90 głęboki lifting. Przede wszystkim inaczej prezentuje się cały pas przedni. Na nowo ukształtowane reflektory otrzymały charakterystyczną sygnaturę świetlną w kształcie "młotu Thora". Wypełnienie wlotu powietrza do silnika ma nowocześnie wyglądającą maskownicę o asymetrycznym wzorze. Tylna sekcja zawiera inną sygnaturę świetlną lamp i ciemniejsze klosze, a także przeprojektowany zderzak. Uzupełnieniem są zmodyfikowane wzory felg aluminiowych.

Więcej modyfikacji znajdziemy w środku SUV-a. Odświeżone wnętrze zwiększa funkcjonalność i wprowadza najnowszy interfejs użytkownika Volvo, znany z elektrycznych modeli EX90 i EX30. Ekran dotykowy urósł z 9" do 11,2" oraz został nieco wysunięty z konsoli dla lepszej ergonomii obsługi. Wyświetlacz ma wyższą rozdzielczość, a system zyskał nowe funkcje i aplikacje oraz będzie automatycznie na bieżąco aktualizowany.

Deska rozdzielcza ma bardziej poziomy kształt niż wcześniej, zawiera panele dekoracyjne wykonane z wysokiej jakości materiałów pochodzących z recyklingu i jest podzielona nowymi pionowymi nawiewami. Ulepszono także oświetlenie wnętrza. Dodana została też dodatkowa przestrzeń do przechowywania w konsoli środkowej, w tym dodatkowy uchwyt na kubek. Bezprzewodową ładowarkę do telefonu umieszczono teraz za tunelem środkowym, oddzielnie od głównego schowka. W opcji dostępny jest system nagłośnienia Bowers & Wilkins High Fidelity, który może wiernie odtworzyć akustykę sceny, sali koncertowej lub klubu jazzowego.

Wnętrze odświeżonego Volvo XC90
Wnętrze odświeżonego Volvo XC90 Fot. Volvo

Hybryda plug-in o zwiększonym zasięgu

Oferta początkowa zawiera tylko jeden napęd - to hybrydowa wersja plug-in. Wariant T8 po modernizacja legitymuje się teraz zwiększonym zasięgiem na napędzie elektrycznym. Jak podaje producent, przy naładowanej do pełna baterii autem w trybie całkowicie elektrycznym można przejechać 73 kilometry (według WLTP). Maksymalny zasięg hybrydy to ponad 800 km. Ładowarka pokładowa zapewnia szybkie ładowanie baterii o mocy 400 V.

Hybrydowa wersja T8 z napędem na wszystkie koła i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów legitymuje się mocą systemową 455 koni mechanicznych, która pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Moc 2-litrowego silnika spalinowego trafia na przednią oś, a tylne koła napędza silnik elektryczny, którzy czerpie energią z baterii litowo-jonowej. Dzięki obu tym silnikom zawsze możesz skorzystać z napędu na wszystkie koła w celu zwiększenia stabilności i przyczepności w każdych warunkach drogowych – niezależnie od poziomu naładowania baterii.

Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy – Pure (w pełni elektryczny), Hybrid (hybryda), Power (moc), Constant all-wheel drive (stały napęd na wszystkie koła) i Off road (jazda terenowa). Tryby jazdy umożliwiają dostosowanie samochodu do swoich preferencji i różnych sytuacji.

Volvo XC90 lifting 2025
Volvo XC90 lifting 2025 Fot. Volvo

Wyższy komfort jazdy

Producent informuje, że zawieszenie zostało ulepszone, co wpłynęło na podwyższony komfort jazdy. Ponadto zoptymalizowano izolację akustyczną w niektórych częściach samochodu, co oznacza jeszcze mniejszy hałas z zewnątrz.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, każdy indywidualny amortyzator może teraz mechanicznie dostosowywać się do aktualnych warunków drogowych, aby zoptymalizować zarówno komfort, jak i stabilność. Dla kierowców ceniących wysoki komfort jazdy, Volvo oferuje opcjonalne aktywne zawieszenie pneumatyczne. System ten stale dostosowuje się do warunków drogowych i stylu jazdy, zapewniając optymalną równowagę między komfortem a pewnym prowadzeniem. XC90 z zawieszeniem pneumatycznym może obniżyć się o 20 mm lub podnieść o 40 mm. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Zobacz redakcyjny test Volvo XC90
Więcej o: