Dożyliśmy czasów, w których nawet amerykańskie radiowozy reklamowane są jako oszczędne i ekologiczne. Najwyraźniej w Ameryce zwraca się już większą uwagę na to, ile palą pojazdy użytkowane przez funkcjonariuszy. A jest co oszczędzać. Okazuje się, że dzięki zastosowaniu nowego napędu hybrydowego w Fordach Police Interceptor Utility (PIU) można zmniejszyć zużycie paliwa na tyle, by w skali roku oszczędzić nawet 838 galonów. A jeden galon to 3,78 l. Zatem kalkulator w dłoń! Łatwo policzyć, że oszczędności wystarczy na zatankowanie do pełna dwóch ciężarówek (każda zgodnie z polskimi przepisami ADR może zmieścić maksymalnie 1500 l) i jeszcze kilku samochodów osobowych. Sporo!
Ale samo oszczędzanie to za mało. By zyskać uznanie policjantów trzeba czegoś więcej. Stąd zabiegi Forda, by zwiększyć bezpieczeństwo załogi w trakcie użytkowania radiowozu. Nowy Police Interceptor tradycyjnie spełnia wymagania testu najechania (uderzenie w tył poprzedzającego pojazdu przy prędkości 75 mph, czyli 120 km/h), by prowadzić bezpieczne pościgi na autostradach. A bezpieczny pościg wiąże się z wyłączeniem układów chroniących przed kolizją. Stąd na kierownicy zamontowano przycisk do manualnego trybu pościgowego. W praktyce to połączenie układu sport, by zwiększyć osiągi pojazdu i wyłączenia wybranych funkcji wspomagających kierowcę i przeciwdziałającym kolizji.
Nie zapomniano o bezpieczeństwie policjantów podczas postoju radiowozu. Ford chwali się pakietem Police Perimeter Alert, który monitoruje całe otoczenie samochodu i w razie potrzeby automatycznie włącza tylną kamerę, domyka szyby, blokuje zamki i włącza sygnały dźwiękowe. W opcji panele montowane w przednich drzwiach, by zwiększyć ochronę balistyczną na wypadek strzelaniny. Na szczęście nie trzeba zaś dopłacać za automatyczne ryglowanie zamków w radiowozie pozostawionym z włączonym silnikiem, by zapewnić podtrzymanie zasilania dla policyjnego wyposażenia samochodu. To już jest w standardzie. Na liście nie zapomniano o opcji dla dyskretnej obserwacji podejrzanych, czyli Police Dark Car (wszystkie światła zewnętrzne są wyłączone a zegary i ekran przyciemnione). To również standard.
Na liście opcji jest jeszcze jedno. Aż trzy wersje napędu do wyboru. Zależnie od potrzeb danej jednostki Ford Police Interceptor oferowany jest z silnikami V6 o pojemności 3.0 l lub 3.3 l.
Nowe modele z rodziny Police Interceptor Utility 2025 można już zamawiać. W gamie F150 Police Responder 2024, Expedition Max SSV i więźniarka Transit Prisoner Transport Vehicle. Wszystkie powstają w zakładach montażowych w Chicago w stanie Illinois (Ford Chicago Assembly Plant).