Tak policja oszczędzi paliwo i łatwiej staranuje cię na drodze. Nowy Police Interceptor dla Ameryki

Kto jest numerem jeden w policyjnych rankingach? Ford. To od lat bardzo ceniona marka, która dostarcza amerykańskiej policji najwięcej radiowozów. Pora na lifting serii Police Interceptor. Łatwiej będzie nie tylko ścigać przestępców i taranować ich auta, ale także oszczędzić paliwo.

Dożyliśmy czasów, w których nawet amerykańskie radiowozy reklamowane są jako oszczędne i ekologiczne. Najwyraźniej w Ameryce zwraca się już większą uwagę na to, ile palą pojazdy użytkowane przez funkcjonariuszy. A jest co oszczędzać. Okazuje się, że dzięki zastosowaniu nowego napędu hybrydowego w Fordach Police Interceptor Utility (PIU) można zmniejszyć zużycie paliwa na tyle, by w skali roku oszczędzić nawet 838 galonów. A jeden galon to 3,78 l. Zatem kalkulator w dłoń! Łatwo policzyć, że oszczędności wystarczy na zatankowanie do pełna dwóch ciężarówek (każda zgodnie z polskimi przepisami ADR może zmieścić maksymalnie 1500 l) i jeszcze kilku samochodów osobowych. Sporo!

Zobacz wideo Czy tak będzie wyglądać policja przyszłości?

Ale samo oszczędzanie to za mało. By zyskać uznanie policjantów trzeba czegoś więcej. Stąd zabiegi Forda, by zwiększyć bezpieczeństwo załogi w trakcie użytkowania radiowozu. Nowy Police Interceptor tradycyjnie spełnia wymagania testu najechania (uderzenie w tył poprzedzającego pojazdu przy prędkości 75 mph, czyli 120 km/h), by prowadzić bezpieczne pościgi na autostradach. A bezpieczny pościg wiąże się z wyłączeniem układów chroniących przed kolizją. Stąd na kierownicy zamontowano przycisk do manualnego trybu pościgowego. W praktyce to połączenie układu sport, by zwiększyć osiągi pojazdu i wyłączenia wybranych funkcji wspomagających kierowcę i przeciwdziałającym kolizji.

Stoisz i obserwujesz dyskretnie. Tryb Dark Car

Nie zapomniano o bezpieczeństwie policjantów podczas postoju radiowozu. Ford chwali się pakietem Police Perimeter Alert, który monitoruje całe otoczenie samochodu i w razie potrzeby automatycznie włącza tylną kamerę, domyka szyby, blokuje zamki i włącza sygnały dźwiękowe. W opcji panele montowane w przednich drzwiach, by zwiększyć ochronę balistyczną na wypadek strzelaniny. Na szczęście nie trzeba zaś dopłacać za automatyczne ryglowanie zamków w radiowozie pozostawionym z włączonym silnikiem, by zapewnić podtrzymanie zasilania dla policyjnego wyposażenia samochodu. To już jest w standardzie. Na liście nie zapomniano o opcji dla dyskretnej obserwacji podejrzanych, czyli Police Dark Car (wszystkie światła zewnętrzne są wyłączone a zegary i ekran przyciemnione). To również standard.

2025 Ford Police Interceptor Utility
2025 Ford Police Interceptor Utility Ford

Na liście opcji jest jeszcze jedno. Aż trzy wersje napędu do wyboru. Zależnie od potrzeb danej jednostki Ford Police Interceptor oferowany jest z silnikami V6 o pojemności 3.0 l lub 3.3 l.

  • Hybryda 3,3 l V6 o mocy 318 KM. Napęd AWD.
  • Wersja benzynowa 3,3 l V6 o mocy 285 KM. Napęd AWD.
  • Wersja benzynowa 3,0 l V6 EcoBoost o mocy 400 KM. Napęd AWD.

Nowe modele z rodziny Police Interceptor Utility 2025 można już zamawiać. W gamie F150 Police Responder 2024, Expedition Max SSV i więźniarka Transit Prisoner Transport Vehicle. Wszystkie powstają w zakładach montażowych w Chicago w stanie Illinois (Ford Chicago Assembly Plant).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.