Porsche pracuje nad nowym Cayenne. Muły testowe z napędem elektrycznym już jeżdżą

Porsche oficjalnie poinformowało, że czwarta generacja Porsche Cayenne będzie całkowicie elektryczna. Wymagający program testowy dla pierwszych zakamuflowanych prototypów jest już w toku. Nie oznacza to jednak wcale, że z rynku zniknie Cayenne z tradycyjnym napędem. Silniki spalinowe i hybrydowe będę także rozwijane.

Choć Niemcy intensywnie pracują nad czwartą generacją Porsche Cayenne, które na pewno będzie elektryczne, nie składają broni w temacie konwencjonalnych rozwiązań. Najnowszy przekaz prasowy głosi, że do 2030 roku i później flagowy SUV marki Porsche będzie oferowany na całym świecie z trzema wariantami układu napędowego - spalinowym, hybrydowym i elektrycznym.

Dwie generacje równolegle w ofercie

Premiery zupełnie nowego Cayenne należy spodziewać się w połowie dekady. Zdaniem twórców auto wyznaczy standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów. Po premierze klienci będą jednak wciąż wybierać spośród szerokiej gamy mocnych i wydajnych wariantów. Plan ten ma się udać, ponieważ Porsche zamierza równolegle z czwartą generacją elektryczną, oferować trzecią generację spalinową, która otrzyma dodatkowe ulepszona.

Obecna generacja Cayenne, która w 2023 roku otrzymała jedną z najbardziej rozbudowanych modernizacji produktu w historii Porsche, będzie dalej rozwijana dzięki dużym inwestycjom technologicznym w przyszłości. Tutaj twórcy skupią się między innymi na układach napędowych, w szczególności na poprawie wydajności silnika V8 opracowanego przez Porsche i zbudowanego w fabryce silników w Zuffenhausen. Porsche podkreśla, że silnik z podwójnym turbodoładowaniem będzie gotowy do spełnienia przyszłych wymogów prawnych.

Elektryczne Porsche Cayenne

Całkowicie przeprojektowane, zupełnie nowe Cayenne ma znacząco wspierać rozwój elektromobilności. Luksusowy SUV zostanie oparty na Premium Platform Electric (PPE) z architekturą 800 V. Platforma ta pozwala integrować najnowszą technologię w dziedzinie systemów wysokiego napięcia, układu napędowego i podwozia. Cele rozwojowe firmy obejmują wysoką pojemność akumulatora i stabilne ładowanie, wydajność oraz wysoki poziom komfortu i codziennej użyteczności. Pierwsze zakamuflowane prototypy już opuściły centrum rozwojowe i przechodzą testy na drogach publicznych. Do dnia premiery muły testowe mają za zadanie pokonać miliony kilometrów w różnych lokalizacjach na całym świecie, w tym w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.