Takie jest MG HS nowej generacji. Pod maską benzyna lub hybryda plug-in

Marka MG Motor przedstawiła nową generację swojego kompaktowego SUV-a. Model MG HS świetnie radzący sobie na europejskim rynku motoryzacyjnym, będzie oferowany ze zmodernizowanym silnikiem benzynowym lub z hybrydą plug-in.

Marka MG należąca do chińskiej grupy SAIC Motor, systematycznie rozbudowuje ofertę pojazdów na rynku europejskim. Wkrótce w salonach zajdzie zmiana, bowiem aktualne MG HS zostanie zastąpione modelem nowej generacji. Dla przypomnienia, obecny HS zadebiutował w 2018 roku, a w 2020 r. przeszedł lifting. W listopadzie 2023 roku pojazd trafił na polski rynek, a teraz zyska następcę w celu lepszego konkurowania z nowszymi konstrukcjami pozycjonowanymi w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Całkiem nowa generacja

W przypadku tego auta będziemy mieć do czynienia nie tylko z całkowitą zmianą designu. Producent poinformował, że w SUV-ie cechującym się przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, wprowadzono znaczące udoskonalenia oraz zaawansowane technologie, skoncentrowane na komforcie i bezpieczeństwie. W zaprojektowanej od nowa kabinie na szczycie deski rozdzielczej pojawił się szeroki panel z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala każdy. Jeden stanowi cyfrowy wyświetlacz zegarów, a drugi skupia sterowanie najważniejszymi funkcjami i ustawieniami samochodu oraz multimedia. Bagażnik połknie teraz 507 litrów, co jest wartością poprawioną o 44 l.

Dwa układy napędowe w ofercie

Wyżej zawieszony nad ziemią samochód urósł, a także zaliczył zmiany w układzie napędowym. Klienci otrzymają wybór spośród dwóch wariantów: benzynowego oraz hybrydowego plug-in. Silnik benzynowy 1.5 T-GDi został zmodyfikowany i otrzymał zastrzyk mocy. Teraz będzie wytwarzać 170 KM (do tej pory 162 KM). Do wyboru będzie skrzynia manualna lub automatyczna dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach. 

Dostępna na niektórych rynkach hybryda plug-in legitymująca się mocą 258 KM, będzie po zmianach oferować podobno ponad 300 KM (oficjalnych danych technicznych jeszcze nie poznaliśmy). Akumulator trakcyjny o pojemności 24,7 kWh ma umożliwić przejechanie nawet 120 km na jednym ładowaniu.

Oficjalnie wiemy już, że nowe MG HS będzie dostępne w Polsce w obu wariantach napędu. Premiera rynkowa została zapowiedziana na trzeci kwartał bieżącego roku. Aktualna generacja spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród polskich kierowców. Tylko w czerwcu HS z liczbą 824 zarejestrowanych sztuk znalazł się na 12. miejscu wśród najczęściej kupowanych samochodów nad Wisłą. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: