Opel Mokka z miękką hybrydą. Lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Cena w Polsce

Opel zastosował 48-woltową technologię hybrydową w kolejnym samochodzie. Tym razem to Mokka otrzymała turbodoładowany silnik o pojemności 1.2 litra, zsynchronizowany z motorem elektrycznym wbudowanym w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów. Osiągi crossovera uległy poprawie, a zużycie paliwa spadło o około 20 procent.

Nowa zelektryfikowana odmiana popularnego niemieckiego crossovera to Opel Mokka Hybrid. Pojazd jest już dostępny do zamówienia w Polsce, a jego cena startuje od 129 900 zł. Czym dokładnie charakteryzuje się nowy napęd?

Mokka z miękką hybrydą 

Mokka Hybrid wykorzystuje turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra, pracujący w cyklu Millera. Motor został połączony ze zelektryfikowaną, dwusprzęgłową sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma wbudowany silnik elektryczny o mocy 21 kW (28 KM) zasilany 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście, Mokka Hybrid może poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym na dystansie nawet jednego kilometra, a zatem lokalnie bezemisyjnie, lub do 50 procent czasu jazdy w mieście.

W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu i doładowuje akumulator 48V. Ponadto, napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Moment obrotowy z silnika elektrycznego jest dostarczany przede wszystkim przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy.

Mokka Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 207 km/h. Kierowca może wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: Eco, Normal i Sport. Dla porównania w przypadku silnika 1.2 Turbo o mocy 136 KM łączonego z 6-biegowym manualem, jak i w wariancie z 8-biegowym automatem (moc 130 KM), setka na liczniku pojawiała się w czasie 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna dochodziła do 200 km/h.

Zobacz wideo

Zużycie paliwa obniżone o ponad litr

Elektryfikacja pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 20 procent w porównaniu z modelem z tradycyjnym napędem. Producent informuje, że zgodnie z WLTP1 Mokka 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów spala 6,1 litra benzyny na 100 km, podczas gdy Mokka Hybrid potrzebuje 4,9 l/100 km.

Pure Panel wyświetla dodatkowe informacje

Wszystkie najważniejsze informacje podawane są kierowcy na w pełni cyfrowym kokpicie Pure Panel (cyfrowe zegary i centralny ekran dotykowy). Oprócz standardowych informacji prezentowane są szczegóły dotyczące napędu elektrycznego. Typowe dla hybrydy są na przykład stałe wyświetlacze mocy i prędkości: podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało.

Ponadto na innym ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.