Seat Leon po niewidocznym liftingu. Zmiany zagościły pod maską i we wnętrzu

Seat Leon przeszedł modernizację. Wizerunek kompaktowego modelu pozostał jednak bez zmian, w przecieństwie do Cupry Leon, gdzie mamy do czynienia z całkowitą zmianą pasa przedniego oraz zastosowaniem nowego tylnego oświetlenia. Seat zachował rozpoznowalną twarz, a odświeżenie nastąpiło we wnętrzu oraz pod maską.

Seat oficjalnie poinformował o zmianach wprowadzonych w modelu Leon, którego produkcja rozpocznie się jeszcze w maju tego roku. Odmłodzenie dotyczy zarówno wersji pięciodrzwiowej, jak i modelu kombi Sportstourer. Lifting polega głównie na zmianach wprowadzonych w palecie układów napędowych, a także modyfikacjach przeprowadzonych we wnętrzu, gdzie zespół projektowy i inżynieryjny skupił się na ulepszeniu systemów cyfrowych i infotainment.

Czterocylindrowe silniki pod maską 

Teraz Leon dostępny będzie w szerokiej gamie układów napędowych: TSI (benzyna), eTSI (miękka hybryda), TDI (diesel) oraz silnikami eHybrid (hybryda plug-in). W sumie dostępnych będzie siedem różnych opcji układu napędowego o mocy od 115 KM do 205 KM. Kierowcy do dyspozycji otrzymają wyłącznie wersje z czterocylindrowymi silnikami o pojemości 1.5 (dla silników benzynowych, miękkiej hybrydy i jednostki plug-in hybrid) lub 2.0 TDI (dla diesla).

Podstawowa jednostka odmłodzonego Leona to silnik 1.5 TSI o mocy 115 KM i 220 Nm, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Producent informuje, że dzięki ulepszonemu napędowi, emisja CO2 odświeżonego Leona wynosi 128-134 g/km, a samochód zużywa 5,6-5,9 litra paliwa na 100 km jazdy zgodnie z oficjalnym cyklem testowym WLTP. Kolejnym wariantem będzie miękka hybryda z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 115 KM lub w wariancie 150 KM - obydwa łączone z 7-biegową skrzynią DSG. 

W hybrydzie zasięg 100 km w trybie elektrycznym

Nowa generacja silników e-Hybrid (hybryda plug-in) łączy 1.5-litrowy motor benzynowy z silnikiem elektrycznym oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 25,8 kWh i 6-biegowym automatem DSG. W tej odmianie napęd dostarcza łącznie moc 205 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy naładowanej do pełna baterii zasięg Leona wynosi ponad 100 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Ładowanie pojazdu będzie mogło się odbywać za pomocą szybkich ładowarek DC do 40 kW lub wallboxa AC z mocą 11 kW.

Odświeżony infotainment

Kompakt otrzymał nowe, opcjonalne reflektory Matrix LED – po raz pierwszy dostępne w Seacie Leone. Wewnątrz postawiono na nowy, ulepszony interfejs, cyfrowe zegary 10,25" za kierownicą oraz większy standardowy system infotainment o przekątnej 10,4" w standardzie lub opcjonalnie o przekątnej 12,9" (suwak funkcyjny pod ekranem jest teraz podświetlany). Kierowcy zyskują też możliwość bezprzewodowego szybkiego ładowania urządzeń mobilnych ładowarką do 15 W z technologią chłodzenia. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.