Ferrari 12Cilindri oficjalnie. Ponad 1,7 miliona złotych za 12 cylindrów. "To nie żart"

Ferrari pokazało nowy model. Nazwa 12Cilindri mówi wszystko, co najważniejsze. Tak, auto napędza wolnossące V12.

Nie, to nie żart. W dobie szalonej elektryfikacji na pewno spodziewaliście się wiadomości o kolejnym supersamochodzie, który dostał wtyczkę, po silniku elektrycznym na każde koło, oszałamiające mocy układy hybrydowego i osiągach z kosmosu. Ale nie. Ferrari wciąż pamięta o swoich konserwatywnych klientach i przyszykowało dla nich kolejną propozycję z wolnossącym silnikiem V12. Zapraszamy do naszej galerii, gdzie znajdziecie sporo zdjęć 12Cilindri. Część z nich wklejamy w treść artykułu. Teraz przejdźmy do szczegółów nowego modelu.

Ferrari 12Cilindri - cena i premiera

Ferrari 12Cilindri zostało pokazane światu w dwóch wersjach - coupe oraz jako kabriolet. Prace nad nowym modelem ruszyły w 2020 r., a firma obawiała się, że opracowywanie nowego samochodu z V12 w takich czasach to ogromne ryzyko, ale udało się i na pewno nie będzie narzekać na brak zainteresowania. Takie modele Ferrari wyprzedają się na długo przed rynkową premierą. Pierwsze Ferrari 12Cilindri na drogi powinny wyjechać pod koniec roku. W ofercie zastąpią 812 Superfast i GTS.

Ile trzeba zapłacić za Ferrari z dwunastocylindrowym wolnossącym silnikiem? Serwis Motor1.com podaje, że coupe kosztuje 395, a kabriolet - 435 tysięcy euro. W przeliczeniu na złotówki daje to odpowiednio ponad 1,7 i 1,8 miliona.

Ferrari 12CilindriFerrari 12Cilindri fot. Ferrari

Ferrari 12CilindriFerrari 12Cilindri fot. Ferrari

Ferrari 12Cilindri w punktach. To warto wiedzieć o nowym modelu

  • Ferrari 12Cilindri napędza wolnossący silnik V12 o pojemności 6496 cm3. Przy 9500 obr./min dostarcza 818 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 7 250 obr./min.
  • V12 współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Producent z Maranello nie przewiduje manuala.
  • Osiągi. 0-100 km/h to kwestia 2,9 s, 200 km/h na liczniku pojawia się po 7,9 s, a prędkościomierz na długiej prostej pokaże 340 km/h.
  • Hamulce mają średnicę 398 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
  • Z prędkości 100 km/h do zera Ferrari 12Cilindri potrafi zatrzymać się w zaledwie 31,4 metra, a z 200 km/h - 122 metrów.
  • Ferrari 12Cilindri ma jeździć na oponach Michelin Pilot Sport S5 lub Goodyear F1 Supersport.
  • Zbiornik paliwa pomieści 92 litry. Nie wiemy jeszcze na ile kilometrów spokojnej jazdy to wystarczy. Włosi jeszcze nie podali zużycia paliwa wg WLTP. W przypadku takich modeli to zawsze fajna ciekawostka.

Ferrari 12CilindriFerrari 12Cilindri fot. Ferrari

Ferrari 12Cilindri - wymiary

Ferrari 12Cilindri pozwoli delektować się pracą i dźwiękiem silnika V12 dwóm osobom. Nowy model jest trochę większy od 812 Superfast, choć ma mniejszy rozstaw osi. Długość to 4,7 metra, szerokość 2,2 m, a rozstaw osi wynosi 2,7 m. W kontekście samochodów, których wymiary podajemy wam ostatnio najczęściej, a więc SUV-ów i crossoverów, bardzo ciekawie wypada wysokość. Wysokość Ferrari 12Cilindri to zaledwie 1,3 metra. 

Na drogi Ferrari 12Cilindri ma zacząć wyjeżdżać w tym roku. Ciekawe, czy jakiś egzemplarz trafi szybko do Polski. Mamy nadzieję, że fani motoryzacji będą mieli okazję podziwiać ten bardzo niedzisiejszy projekt. Cieszy, że są jeszcze producenci, którzy korzystają z silników V12.

Zobacz wideo Nowa Tesla Model 3 - jest lepsza, niż myślałem, ale nie jest idealna [MATERIAŁ WYDAWCY MOTO.PL]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.