Oficjalnie poznaliśmy zupełnie nowego Mercedesa-AMG GT 63 SE Performance korzystającego z technologii stosowanych w bolidach Formuły 1. Żaden model serii AMG nigdy wcześniej nie przyspieszał w takim tempie, jak sportowa nowość z logo srebrnej gwiazdy. 2,8 sekundy – w takim czasie auto przyspiesza od 0 do pierwszych 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Do napędu służy czterolitrowy silnik V8 biturbo AMG osadzony na przedniej osi o mocy 450 kW (612 KM) i 850 Nm, współpracujący z 9-biegową skrzynią automatyczną AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Do tego dochodzi jednostka elektryczna umieszczona przy osi tylnej. Układ łączy w sobie synchroniczny silnik elektryczny o stałym wzbudzeniu o mocy 150 kW (204 KM) i 320 Nm z elektrycznie przełączaną dwubiegową skrzynią biegów i mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu na tylnej osi. Lekki 400-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 6,1 kWh, znajduje się również nad tylną osią. Zbudowana z takich klocków hybryda generuje moc systemową 600 kW (816 KM) i moment obrotowy sięgający aż 1420 Nm.
Konstrukcja napędu zapewnia wiele korzyści. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylną oś i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd. Zapewnia to dodatkowe wsparcie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W miarę wzrostu poślizgu tylnej osi, w razie potrzeby, siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona również na przednie koła. Umożliwia to mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału kardana i wałów napędowych przednich kół.
W celu zachowania maksymalnych osiągów, energia elektryczna jest zawsze dostępna i stale odtwarzana dzięki wydajnemu systemowi rekuperacji. Kierowca może także samodzielnie wybierać spośród jednego z czterech poziomów rekuperacji. Ładowanie akumulatora może także się odbywać poprzez zainstalowaną ładowarkę pokładową o mocy 3,7 kW, która ładuje prądem przemiennym na stacji ładowania, gniazdku ściennym lub gniazdku domowym. Akumulator został zaprojektowany z myślą o szybkim dostarczaniu i zużyciu energii oraz umożliwia przejechanie 13 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Do dyspozycji kierowcy jest osiem programów jazdy: Electric, Battery Hold, Comfort, Slippery, Sport, Sport+, Race i Individual. Każdy dostosowuje ważne parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystykę kierowania, tłumienie podwozia czy generowany dźwięk. Programy można wybierać za pomocą przycisku AMG i centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub za pomocą przycisków AMG na kierownicy.
W dynamicznej jeździe Mercedesem-AMG GT 63 SE Performance pomagają systemy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z półaktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym kierowaniem tylnej osi. Rozwiązania te mają wpływ na szeroką rozpiętość pomiędzy dynamiką jazdy, a komfortem na co dzień.
Aby zachować ekstremalne osiągi inżynierowie zastosowali ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu. W porównaniu do modeli AMG GT z silnikiem spalinowym jest większy: węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe na przedniej osi mają wymiary 420 x 40 mm, a na tylnej osi 380 x 32 mm. Lekki materiał pozwolił zaoszczędzić dodatkową wagę i zmniejszyć masy nieresorowane. Opony przedniej osi mają rozmiar 295/35 R 20 (felga 10,5 J x 20), a na tylnej osi 305/35 R 20 (felga 11,0 J x 20). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.