Ford Focus ST Edition z gwintowanym zawieszeniem i bogatym wyposażeniem

Ford zaprezentował specjalnego Focusa ST Edition opracowanego przez oddział Ford Performance. Kompakt w tej odmianie jest najbardziej kompletną wersją modelu ST, zaprojektowaną do jazdy po drogach publicznych oraz torach wyścigowych. W Polsce cena samochodu wynosi 202 280 zł.

Czym wyróżnia się Ford Focus ST Edition, który nad Wisłą został wyceniony na 202 280 zł (w promocji 190 280 zł)? Od strony stylistyki, nadwozie otrzymało unikatowy lakier nadwozia Azura Blue z czarnymi błyszczącymi akcentami dekoracyjnymi. W kabinie można dostrzec oryginalne przeszycia w kolorze Motion Blue, które podkreślają wyjątkowość edycji specjalnej Focusa ST. Przeszycia wzbogacają tapicerkę kubełkowych foteli, kierownicę, mieszek dźwigni zmiany biegów, miękkie nakładki na wysokości kolan przy konsoli środkowej i dywaniki podłogowe.

Gwintowane zawieszenie KW Automotive

Focus ST Edition przede wszystkim otrzymał dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia firmy KW Automotive, który pozwala na precyzyjne dostosowanie dynamiki podwozia i właściwości jezdnych do indywidualnych preferencji. Prześwit został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST. Klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST. Konfiguracja zawieszenia została opracowana przez Ford Performance i była testowana na drogach Europy, w tym na Północnej Pętli niemieckiego toru Nurburgring. Klient do auta otrzyma dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nurburgring.

Specjalnie przeznaczone dla tego modelu lekkie 19-calowe felgi aluminiowe zostały wykonane w procesie formowania ciśnieniowego, wykorzystywanego również do produkcji komponentów lotniczych. Felgi zmniejszają masę nieresorowaną o 10 procent na każdym z narożników pojazdu. Na obręcze trafiają opony Pirelli P Zero Corsa. Przednie hamulce Brembo mają dawać gwarancje mocnego i równomiernego hamowania bez utraty skuteczności podczas kolejnych okrążeń. 

 

Benzynowy silnik 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy, a maksymalny moment obrotowy 420 Nm trafiający na przednią oś, pozwala na dynamiczne przyspieszenie bez konieczności redukcji biegu. Focus ST Edition powstający wyłącznie jako hatchback, otrzymuje tylko sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Bogate wyposażenie samochodu

Standardowe wyposażenie obejmuje opcje, które użytkownicy Focusa ST wybierają najczęściej z myślą o wyższym komforcie codziennego użytkowania. Mowa m.in. o systemie audio B&O Premium Sound o mocy 675 W z dziesięcioma głośnikami i subwooferem, pakiecie systemów wspomagania kierowcy i pakiet zimowy. Zestaw systemów wspomagających kierowcę obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i utrzymywania na pasie ruchu, a także system informacji o obiektach znajdujących się martwym polu lusterek (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, który ułatwia manewrowanie. Pakiet zimowy obejmuje podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę Quickclear, pozwalającą na szybkie odszranianie w czasie mrozów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.